اخبار ورزشی

پیام از راه دور سرمربی اروپایی به تیم ملی ایران؛ از این بازیکن به جای آزمون یا طارمی استفاده کنید!

خبر ورزشی

محمد محبی ستاره تیم روستوف در بازی با یکی از تیم های بالای جدول یعنی دینامو بود. در این بازی محمد محبی در نقش مهاجم دو گل زد و یک گل ساخت تا بیشترین نقش را در پیروزی تیمش با ۴ گل در این بازی ایفا کند. در نهایت او و هم تیمی هایش پیروزی در برابر یکی از تیم های مدعی و بالای جدول را جشن گرفتند. 

 این اولین بار نبود که محمد محبی در یک تیم خارجی در پست مهاجم بازی می کرد. او در سانتاکلارا هم از سوی سرمربی این تیم در پست مهاجم کلاسیک به بازی گرفته می شد و زننده گل های حساسی برای تیمش در لیگ برتر پرتغال بود. اما این بازیکن در تیم سپاهان و همچنین استقلال و حتی تیم ملی فوتبال ایران در پست وینگر به کار گرفته می شود و  در سال های اخیر بیشتر زوج خط حمله تیم ملی فوتبال ایران سردار آزمون و مهدی طارمی بودند و زمانی که یکی از این دو در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران به میدان نمی آیند، تیم ملی با یک مهاجم بازی می کند. 

حالا والری کارپین سرمربی اروپایی تیم روستوف یک تجربه خوب برای کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران به اشتراک گذاشت. اینکه محمد محبی در پست مهاجم هم کارآمد است. حتی می تواند در این پست کارآمدتر هم باشد چون به دروازه حریف نزدیک تر می شود. حالا اگر سردار آزمون یا مهدی طارمی مصدوم و محروم می شوند نیاز نیست تیم ملی با یک مهاجم بازی کند چون بازی با دینامو نشان داد محمد محبی در پست مهاجم نوک یا مکمل هم می تواند به همان اندازه زهردار باشد. 

تغییر پست بازیکنان ایرانی از سوی مربیان اروپایی حتی در لیگ برتر خودمان هم سابقه داشته است. فصل گذشته رضا اسدی از سوی خمس در پست مهاجم به کار گرفته شد و نشان داد در این پست هم بازیکن خوبی است. در حالی که در گذشته او را بیشتر در پست هافبک دفاعی می دیدیم.

 سرمربی مطرح اروپایی بعد از دبل گلزنی لژیونر ایرانی «بابا» شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا