اخبار ورزشی

نمره قبولی برای برادران حیدری/ چرا بینندگان همیشه باید منتقد قضاوت باشند؟

خبر ورزشی

گل سرسبد بازی‌های هفته بیست و پنجم تقابل استقلال صدرنشین در تبریز مقابل تیم پرطرفدار تراکتور در رده چهارم جدول بود و بلافاصله رویارویی پرسپولیس در رتبه دوم مقابل سپاهان در پله سوم جدول در تهران که هر دو مسابقه با تساوی بدون گل تمام شد. داور این دو بازی دو برادر بودند، بیژن و پیام حیدری که پیش از این هم با حضور در لیست بین المللی داوران فوتبال ایران شایستگی و لیاقت خود را ثابت کرده بودند. اما نمایش درخشان این دو داور در این دو بازی، آن هم در این هجمه که این فصل روی داوران ما شکل گرفته، انصافاً قابل اعتنا و تقدیر بود.

لطفاً فریب هیاهوی بی‌دلیل و داستان‌های همیشگی در فضای مجازی را نخورید. هر دو داور با ارائه عملکرد خوب تاثیری در نتیجه بازی‌ها نداشتند. البته هستند کسانی که بگویند اگر مهرداد محمدی در نیمه اول به خاطر خطا روی شجاع خلیل‌زاده اخراج می‌شد، نتیجه بازی چیز دیگری بود اما کیست که بتواند تضمین کند که تیم ۱۰ نفره حتماً شکست می‌خورد؟ دیدیم که در تهران پرسپولیس ده نفره نباخت! کارشناسی فنی را به عهده کارشناسان داوری می‌گذاریم اما مگر همیشه مربی و بازیکن و تماشاگر بازیها به صرف دیدن، قضاوت داوران را زیر سوال نبرده اند؟

به عنوان یک بیننده نمی‌شود از تسلط و سوت‌های به موقع این دو برادر در دو بازی بزرگ هفته به سادگی گذشت. آنها در تمام صحنه‌ها کاملاً نزدیک و قاطعانه قضاوت کردند. آن هم در این فوتبال که مربی و بازیکن به هر سوت داور حمله می‌کنند! اینکه هیچ کس در پایان دو مسابقه نتیجه را گردن داوران نینداخت، یک پیام واضح و آشکار دارد.

 کهکشانی فوتبال ایران طلسم شد؛ جام دوباره از دستشان پرید!

بازی دوم یعنی پرسپولیس و سپاهان هم سرشار از صحنه‌های جنجالی و درگیری بود اما در تمام موارد، سوت زدن و نزدن، کارت دادن و ندادن دکتر بیژن حیدری عالی بود. به عنوان مثال به این صحنه‌ها دوباره دقت کنید؛ اخطار به فرشاد احمدزاده همان قدر درست بود که آوانتاژهای دکتر حیدری، بعد اخطار به وینگر سپاهان او فریب برخورد فرشاد با بیرو و بعد با ترابی را نخورد. در نیمه دوم و اوج حساسیت بازی هند عیسی آل کثیر را دید و به درستی کارت داد. تکل سروش روی شهریار راهم دید و کارت نداد، همه درست و توجه داشته باشید که همه از اهمیت این دو بازی و نتیجه‌اش در سرنوشت لیگ خبر داشتند. پیشینه این چهار تیم و رقابت همیشگی آنها هم مشخص است، دو ورزشگاه لبریز از تماشاگر و دو بازی پربرخورد که مدام یکی رو زمین بود و برخی مواقع دو نفر از دو تیم در دو جای زمین روی زمین!

و اوج کار بیژن حیدری در تهران در صحنه اخراج عالیشاه بود. کارت قرمز مستقیم برای کاپیتان پرسپولیس که کاملا درست بود و دیدیم که مدیرعامل این باشگاه نیز بعد از بازی بازیکن باتجربه خود را مواخذه کرد. در همان صحنه کارت زرد دابو هم کاملاً درست بود و برآیند تمام صحنه‌های این دو مسابقه تنها یک چیز بود، نمره قبولی برادران حیدری در تبریز و تهران و در دو بازی بزرگ هفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا