اخبار ورزشی

ملی پوشان آماده برای دیدار نوروزی برابر ترکمنستان

تیم ملی فوتبال ایران قرار است فردا نخستین دیدار خود در فیفادی را برگزار کند.

ورزش3

به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی فوتبال ایران قرار است دوم فروردین ۱۴۰۳ در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ برابر ترکمنستان به میدان برود تا اولین دیدار سال فوتبال ایران را برگزار کند و شاگردان قلعه‌نویی که حالا در مسیر جوان‌گرایی قرار گرفته‌اند، تجربه‌ای خاص را می‌توانند در نوروز ۱۴۰۲ تجربه کنند.

ایران و ترکمنستان تا به حال هشت مرتبه به مصاف یک‌دیگر رفته‌اند که ماحصل آن سه پیروزی برای ایران، سه تساوی و ۲ برد برای ترکمنستان بوده است. ملی‌پوشان تا به حال برابر حریف کم‌نام‌ونشان خود کلین‌شیت نداشته‌اند و جالب است که این تیم در سال ۱۳۷۵ موفق شد ۲ مرتبه با نتیجه یک بر صفر در قالب ۲ دیدار تدارکاتی از سد ایران بگذرد‌. آخرین تقابل‌های این ۲ تیم به انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ برمی‌گردد که ابتدا در داش‌آغوز تساوی یک بر یک حاصل شد و در جدال برگشت این شاگردان کی‌روش بودند که با حساب سه بر یک به پیروزی نائل شدند. سردار آزمون و روسلان مینگازوف، ۲ نفری هستند که سابقه گلزنی مقابل تیم روبه‌رو را دارند و حالا بازهم فرصت گل‌زنی دارند. با این وجود بهترین گل‌زن دیدارهای ۲ تیم کسی نیست جز صمد مرفاوی که ۲ گله است.

ترکمنستان در ۲ بازی ابتدایی خود در دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ یک امتیاز کسب کرده است. آن‌ها در هفته نخست بازی یک بر صفر برده برابر ازبکستان را با باخت ۳-۱ عوض کردند و در هفته دوم نیز نتوانستند از ۲ بار پیش افتادن مقابل هنگ‌کنگ به خوبی محافظت کنند و به تساوی ۲ بر ۲ رضایت دادند. سبزها حالا با سه گل زده و پنج گل خورده مهیای پیکار برابر ایران می‌شوند.

البته تیم ملی فوتبال ایران پس از این جدال، هفتم فروردین ماه در عشق آباد به مصاف ترکمنستان می‌رود و کسب پیروزی در این ۲ بازی می‌تواند صعود تیم ملی ایران به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی را قطعی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا