اخبار ورزشی

معرفی گلزنان ایران مقابل امارات/ طارمی به آقا کریم می‌رسد؟

خبر ورزشی

تیم ملی کشورمان تاکنون ۱۸ بار مقابل امارات بازی کرده و ۲۶ بار موفق به گلزنی شده است. در فهرست گلزنان ایران به امارات نام یک بازیکن اماراتی هم به چشم می‌خورد، «ولید البلوشی» مدافع این تیم که در جام ملت‌های ۲۰۱۱ به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.

اما در بین بازیکنان ایرانی تنها سه نفر هستند که بیش از یک بار و در بیش از یک مسابقه به امارات گل زده باشند. «حسین فرکی» اولین بازیکن ایرانی بود که به این رکورد رسید. او در نخستین تقابل‌های دو کشور که دو بازی دوستانه در شهریور ۱۳۵۹ در امارات بود، در هر دو مسابقه به امارات گل زد و تا سال‌ها این رکورد را به تنهایی در اختیار داشت.

«کریم باقری» سال‌ها بعد آمد و از رکورد فرکی عبور کرد. او در دو دهه ۷۰ و ۸۰ عضو تیم ملی بود و در سه بازی مختلف به امارات گل زد؛ یک بار زننده تک گل ۳ امتیازی، یک بار یکی از سه گلزن ما و یک بار زننده گل مساوی که بازی با همین نتیجه تمام شد.

در ابتدای هزاره سوم «مهدی طارمی» سومین بازیکنی شد که در دو بازی مختلف دروازه امارات را باز کرده است. در دو بازی آخر ایران مقابل امارات تا امروز که دیدارهای رفت و برگشت در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ بود. او هر دو بار زننده تک گل ۳ امتیازی مسابقه شد و با گل‌های او ایران ۶ امتیاز از امارات گرفت و به جام جهانی رفت.

از این جمع فقط مهدی طارمی شانس افزایش رکورد خود را دارد. او دو سال بعد از آخرین گل زنی به امارات، حالا در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا فرصت دارد تا ضمن زدن گل سوم و گل‌های بعدی به امارات به رکورد کریم باقری و گلزنی در سه بازی برسد.

سایر بازیکنان ما هنوز تجربه گلزنی به امارات را ندارند و می‌توانند از این بازی خود را وارد این فهرست کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا