اخبار ورزشی

مجمع فدراسیون عزیزی‌خادم را عزل کرد، نه هیئت رییسه

کارشناس حقوقی فوتبال معتقد است عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم با رای مجمع فدراسیون صورت گرفته و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

ورزش3

به گزارش “ورزش سه”، شایعات منتشر شده درباره بازگشت شهاب‌الدین عزیزی خادم به فدراسیون فوتبال در شرایطی مطرح شده که اکثر کارشناسان حقوقی معتقدند چنین مساله‌ای از نظر قانونی امکان‌پذیر نیست.

صادق رییسی‌کیا یکی دیگر از کارشناسان حقوقی فوتبال است که اعتقاد دارد برداشت غلطی از مسائل شده است. او درباره اینکه گفته می‌شود فدراسیون فوتبال در حال حاضر دو رییس قانونی دارد، به ایلنا گفته است: «این حرف نادرست و برداشت غلطی است. زمانی که رییس قبلی فدراسیون عزل موقت شد، مجمع برگزار شد و رییس جدید را براساس انتخابات برگزار شده برای باقیمانده مدت دوره چهار ساله ای که آقای عزیزی خادم در اول بود انتخاب کرد. پس رییس جدید برای باقیمانده مدت انتخاب شده و تا پایان این دوره چهارساله رییس فدراسیون است.»

او ادامه داد: «پایان یافتن محرومیت دو ساله آقای عزیزی خادم به معنی این نیست که ایشان در پایان این دو سال می تواند برگردد ودوباره رییس فدراسیون شود. رییس بعدی برای مدت باقیمانده انتخاب شده و تا پایان دوره رییس فدراسیون است.»

مدیرعامل اسبق باشگاه راه‌آهن تهران درباره اشکالاتی هم که به عزل عزیزی‌خادم مطرح شده، بیان کرد: «عزل موقت از شروع تا پایانش آن یک فرایند است که این فرایند چندین گام دارد. یکی دو مورد از این گام ها که باید طبق اساسانامه رعایت می شد، نشده. گام اول عزل موقت این است که هیات رییسه طبق اساسنامه می توانسته در آن مقطع رییس را عزل موقت کند که این کار را کرده. در گام دوم باید مجمع در جهت رسیدگی به عزل موقت دعوت می شد که شده و در گام سوم باید به ایشان فرصت داده می شد درمجمع در ارتباط با مواردی که بابت آنها عزل موقت شده از خودش دفاع کند که این فرصت به ایشان داده نشد در گام چهارم هم باید راجع به عزل موقت نهایتا مجمع تصمیم می گرفت که عزل موقت درست بوده قابل قبول هست یا نه که این مورد هم انجام نشد. این دو گام از این فرایند انجام نشد که علت این بود که کمیته اخلاق یک رای داد در میان این دوره و ایشان را از فعالیت فوتبالی محروم کرد و بعد یک عده با این استدلال که چون از فعالیت در فوتبال محروم شده پس نمی تواند در مجمع حضور پیدا کند و از خودش دفاع کند اجازه حضور و دفاع از خودش را ندادند در نتیجه در مجمع درباره عزل موقت تصمیم گیری نکردند و مستقیم رفتند سراغ انتخابات رییس بعدی که انتخابات برگزار شد.»

رییسی‌کیا در پایان افزود: «عده ای که الان می گویند همه موارد اساسنامه ای رعایت شده باید بگویم که خیر نشده. بخشی از موارد اساسنامه ای در مورد عزل موقت به درستی رعایت نشده، بخشی رعایت شده، بخشی رعایت نشده. این حرف نادرست است که ما دو رییس فدراسیون داریم. ما الان یک رییس داریم که برای مدت باقیمانده انتخاب شده  که رییس رسمی و قانونی فدراسیون است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا