اخبار ورزشی

لیگ برتر ایران تبدیل به سوپرلیگ می‌شود!

سایه روشن های نقل و انتقالات فوتسال ایران به خریداران بزرگ و فروشندگان همیشگی خلاصه می‌شود، بعضی با هیبت به غول‌ها نگاه کرده‌اند و ثروتمندان در تیم‌های دیگر ستاره تور می‌کنند.

ورزش3

به گزارش ورزش سه، آسیاب بزرگ نقل و انتقالات فوتسال ایران ادامه دارد و یکی از آن پدیده‌های نادر که به نظر می‌رسد قدرت‌های نوظهور برای ارتقا یافتن، با مدعیان همیشگی قهرمانی رقابتی فوق العاده خواهند داشت. با وجود تمامی نگرانی‌هایی که آیا آن‌ها موفق خواهند شد یا خیر. با این وصف، اعداد رو شده، قواعد نقل و انتقالات را جمله دستمزد و هزینه را به سان فوتبال کرده است پیشترها بازیکنان بزرگ و با پیشه‌ای ستودنی قیمت بالایی پیدا می‌کردند و در تورنمنت بین‌المللی چشم‌ها را خیره کرده بودند. اما در این لحظه، مارکت بهاری فوتسال ایران به بازیکنان جوان و با استعداد هم با دستمزدی اغوا کننده تعلق داشته است. از یک طرف، البته، بسیار هیجان انگیز خواهد بود که سعید احمدعباسی، مسلم اولاد قباد، سالار آقاپور و شاید حسین طیبی در لیگ برتر به میدان بروند و مسابقات را تا حد اعلا کیفیت می‌بخشند.

گیتی‌پسند اصفهان خرید سعید احمدعباسی را به رخ کشیده و گهرزمین با به خدمت گرفتن سالار آقاپور یکی از بمب‌های نقل و انتقالاتی را ترکانده و همچنین برای جذب اولادقباد و طیبی سر ها را گیج کرده است. هر چه باشگاه ثروتمندتر باشد، خرج بیشتری برای جذب فوق ستاره‌ها می‌کند و عواقب تصمیم‌گیری ضعیف کمتری خواهد داشت و از بازی سیستماتیکی سود می‌برد. اگر بخواهیم چنگی به فوتبال بزنیم، والری لوبانوفسکی می گوید، پیوندهای بین بازیکنان به اندازه خود بازیکنان مهم است، پول بزرگترین عامل تعیین کننده موفقیت است، به ویژه به این دلیل که ثروتمندترین باشگاه ها می توانند بهترین ستاره‌ها و مربیان را زیر مجموعه خود داشته باشند که به سوی قهرمانی گام بردارند. سایر تیم‌ها هم کم و بیش همین مسیر را پیموده اند که افق نگاه‌شان فقط حضور در جمع تاپ سیکس لیگ برتر خیره شده.‌

2043750

چنین مسئله‌ای برای بازیکنان فوتسال که درآمد نجومی خواهند داشت و در رسانه‌ها چهره سلبریتی به خود می‌گیرند، معرکه است و تماشاگران این تیم‌ها برای قهرمانی لحظه شماری می‌کنند. اما نمی‌تواند برای تعدادی از باشگاه چندان هم خوب باشد که فاصله بین چهار الی پنج تیم با سایر رقبا به این قدر عمیق و فاصله داشته باشد. تنها رویکرد آن‌ها ستاره‌سازی و شکوفایی بازیکنان خواهد بود تا از این مسیر به عنوان حق رشد یا بند خروج، کمی از قسمت هزینه‌های خود را جبران سازند.

سایه روشن های نقل و انتقالات فوتسال ایران به خریداران بزرگ و فروشندگان همیشگی خلاصه می‌شود، بعضی با هیبت به غول‌ها نگاه کرده‌اند و ثروتمندان در تیم‌های دیگر ستاره تور می‌کنند. زیرا می دانند که اگر یک بازیکن جوان را پرورش دهند یا گوهری را که به آنها کمک می کند، به طور موقت کشف کنند. برای پر کردن این شکاف، ثروتمندان به زودی او را با خود خواهند برد. همه این‌ها یعنی، فوتسال ایران بسیار شبیه به فوتبال پیش می‌رود و بر خلاف فصول گذشته که شاهد فوق ستاره‌ها در دو غول بودیم، این بار تیم‌های دیگر نیز در رقابت نقل‌وانتقالاتی و قهرمانی ظهور کرده اند‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا