اخبار ورزشی

فوتبال عربستان در حسرت تماشاگر/ ورزشگاه‌هایی که همچنان خالی است

فوتبال عربستان با وجود هزینه‌های سنگینی که در جذب ستاره‌های مطرح جهان انجام داده همچنان در جذب تماشاگر به ورزشگاه ناکام بوده است.

فوتبال 11

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون فوتبال عربستان تعداد تماشاگران تیم‌های حاضر در لیگ برتر این کشور را که در نیم‌فصل اول از بازی‌های تیمشان دیدن کرده اند را منتشر کرد که اختلاف عجیبی میان تیم‌های مطرح این کشور و تیم‌های سطح پایین‌تر به چشم می‌خورد.

۴ تیم الهلال، النصر، الاتحاد و الاهلی عربستان با حمایت صندوق سرمایه گذاری این کشور در دو فصل اخیر اقدام به خرید بازیکنان تراز اول فوتبال جهان مانند کریستیانو رونالدو، نیمار، میتروویچ، سادیو مانه، کریم بنزما، کالیدو کولیبالی، ادواردو مندی و انگولو کانته کردند و همین مساله موجب شد بر تعداد طرفداران فوتبال در این کشور افزوده شود.

لیگ فوتبال عربستان که با نام لیگ «روشن» شناخته می‌شود با حضور ۱۸ تیم برگزار می‌شود که تا پیش از برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های آسیا که تعطیلات لیگ آغاز شد تیم‌ها ۱۹ هفته به مصاف هم رفتند و این آمار میانگین تماشاگران در این ۱۹ هفته را نشان می‌دهد که در این گزارش، منظور از نیم فصل، همان ۱۹ هفته است.

طبق این آمار، تیم فوتبال الهلال با ۲۶۸ هزار نفر بیشترین تماشاگر را در نیم فصل اول لیگ برتر عربستان به خود اختصاص داد و پس از این تیم، النصر با ۱۸۲ هزار نفر، الاتحاد با ۱۷۸ هزار نفر و الاهلی با ۱۷۵ هزار نفر در رده‌های دوم تا چهارم قرار دارند.

اما اختلاف تیم‌ها از اینجا به بعد چشم گیر می‌شود به گونه‌ای که تعداد تماشاگران الفتح به ۹۱ هزار نفر و الاتفاق (به ۷۰) هزار نفر کاهش پیدا می‌کند. «استیون جرارد» ستاره سابق لیورپول انگلیس که هدایت الاتفاق را برعهده دارد چندی پیش از تعداد کم هواداران فوتبال در این لیگ گلایه کرده بود.

الرائد و التعاون هم با ۶۲ هزار نفر در رده‌های هفتم و هشتم قرار دارند.

در انتهای این جدول هم الریاض با ۱۳ هزار نفر هجدهم است. الخدود با ۲۱ هزار نفر و الابها با ۲۲ هزار نفر هفدهم و شانزدهم هستند.

به این ترتیب در نیم فصل اول لیگ برتر عربستان برای هر بازی ۱۴ هزار نفر برای دیدن بازی‌های تیم الهلال به ورزشگاه رفته اند و این رقم برای النصر و الاتحاد کمتر از ۱۰ هزار نفر است.

نکته قابل توجه این است که این رقم برای ۱۰ تیم حاضر در این لیگ به کمتر از ۳ هزار نفر تماشاگر در هر بازی می‌رسد و برای نمونه تعداد تماشاگران تیم الریاض حدود ۷۰۰ نفر در هر دیدار است.

مجموع تماشاگرانی که در نیم فصل اول از رقابت‌ها لیگ عربستان بازدید کرده اند حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است که به طور میانگین کمتر از ۱۰ هزار نفر از هر بازی دیدن کرده اند که اگر ۴ تیم مطرح این لیگ را در نظر نگیریم این تعداد به کمتر از ۴ هزار نفر برای هر بازی می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا