اخبار ورزشی

صنعت نفت – پرسپولیس؛ معجزه در آبادان!/ امشب نه یحیی هست نه ویسی اما…

خبر ورزشی

پرسپولیس و صنعت نفت آبادان دو تیم پرطرفدار قدیمی و محبوب فوتبال ایران هستند که حتی از قبل از پیدایش لیگ در این کشور جدال‌های رودرروی آنها برای فوتبال دوستان خاطره ساز بوده است. این هفته این دو تیم به مصاف یکدیگر می‌روند تا ورق دیگری به دفتر خاطرات فوتبال ایران اضافه شود. دو تیمی که در تمام شهرهای ایران طرفدار دارند و نتایج آنها مستقیم روی زندگی مردم تاثیر می‌گذارد.

دور رفت پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ پرسپولیس در ورزشگاه آزادی ابتدا با گل علی یوسف از میهمان خود عقب افتاد، سپس در شروع نیمه دوم محمد عمری گل مساوی را زد و در دقیقه ۷۵ گبلسیانی از روی نقطه پنالتی کامبک پرسپولیس را تکمیل و نتیجه را ۲-۱ کرد. در حالی که بازی می‌رفت با همین نتیجه به سود میزبان تمام شود، دانیال اسماعیلی فر در دقیقه پنجم وقت‌های تلف شده به اشتباه دروازه بیرانوند را گشود تا بازی ۲-۲ مساوی شود. آن روز عبدالله ویسی هدایت صنعت نفت را بر عهده داشت و یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس بود، دو مربی که فصل بیست و دوم را هم روی نیمکت دو تیم به پایان رسانده بودند. فصلی که پرسپولیس رفت و برگشت صنعت نفت آبادان را در تهران و آبادان شکست داده بود.

امروز نه از گل محمدی و ویسی روی نیمکت دو تیم خبری هست و نه شرایط آنها مثل پایان هفته نهم دوره رفت در جدول است. در پایان هفته نهم پرسپولیس با ۱۹ امتیاز تیم سوم جدول بود و صنعت نفت با ۷ امتیاز تیم سیزدهم اما حالا پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ دو تیم بازی برگشت را در شرایطی کاملاً متفاوت آغاز می‌کنند. حالا فراز کمالوند روی نیمکت تیم آبادانی نشسته تا برای سومین بار در این فصل تیمش را هدایت کند. فراز که سابقه حضور کنار فرهاد مجیدی در استقلال و در دربی مقابل پرسپولیس را دارد و در همان قدم اول توانست طلسم یک ساله آبادان را شکسته و سپاهان را در این ورزشگاه ۲-۱ ببرد.

اوسمار لوس ویرا هم جانشین یحیی گل محمدی در پرسپولیس شده و دور برگشت در ۸ مسابقه قبلی این تیم را بالاتر از استقلال به صدر جدول رسانده است. گل محمدی در هشت بازی اول این فصل ۱۸ امتیاز جمع کرد و ویرا ۱۹ امتیاز دارد، اما مهمتر از آن در جدول کلی لیگ که پرسپولیس و صنعت نفت دوباره با اعداد بازی دارند. همانطور که گفتیم در دور رفت پرسپولیس سوم بود و صنعت نفت سیزدهم اما حالا در دور برگشت پرسپولیس در بالای جدول دوم است و صنعت نفت از پایین جدول دوم! پرسپولیس با تیم صدر نشین یعنی استقلال یک امتیاز اختلاف دارد و صنعت نفت در رتبه پانزدهم با تیم قعرنشین یعنی نساجی در امتیاز ۱۶ برابر و در تفاضل منفی ۱۸ نیز مساوی است.

 پرسپولیس هم برای رسیدن به استقلال و تکرار قهرمانی چاره‌ای جز تکرار معجزه فصل قبل و تکرار ۷ پیروزی در هفت بازی باقیمانده ندارد تا امیدوار به لغزش استقلال بماند. همین اهمیت جدولی آنقدر هست که روی تمام تقابل‌های تاریخ دو تیم بازیکنان مشترک بین دو تیم و سایر عوامل موثر در نتیجه این مسابقه را بپوشاند. ضمن اینکه چشم استقلال و نساجی هم به این بازی دوخته شده است تا سرنوشت خود را بدانند!

 پرسپولیس به دنبال صید بزرگ در آبادان/ صیاد سرخ‌ها مشخص شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا