اخبار ورزشی

شرط عجیب مربی‌گری در ایران؛ مدرک A می‌خواهید؟ تیپ و ظاهر شما مهم است!

خبر ورزشی

ظاهر افراد یک موضوع کاملا شخصی است و در جوامعی که دموکراسی حاکم است، معمولا کسی به این موضوع توجه نمی‌کند. رفتار اجتماعی فرد است که مورد توجه قرار می‌گیرد و این شاخصه است که باید در چارچوب قوانین باشد و کمتر کسی به خاطر ظاهر مورد خطاب و تذکر قرار می‌گیرد؛ فوتبال و مربی‌گری آن هم از این شرایط مستثنی نیست.

ابراهیم شکوری، رئیس کمیته آموزش فدراسیون در حاشیه مراسم افتتاحیه دوره مربی‌گری فوتبال درجه A آسیا گفت: ۲۴ نفر در ۲۴ روز فعالیت می‌کنند تا در آینده به فوتبال و حوزه مربی‌گری کمک کنند. این نفرات از بین ۵۰ فردی انتخاب شده‌اند که ثبت‌نام کرده‌اند و با آن‌ها مصاحبه شده است. حضور در تیم‌های ملی و در تیم‌های بزرگ یک شاخصه بوده اما تنها شاخصه نیست؛ باید فرهنگ جامعه را هم در نظر داشته باشیم و حتی ظاهر افراد بررسی شد.

احتمالا در شاخصه‌هایی که ابراهیم شکوری در نظر گرفته از این پس مربیانی که موهای بلند داشته باشند، یا خالکوبی کرده باشند یا… حق ورود به عرصه مربی‌گری را نخواهند داشت! این سخت‌گیری‌ها پیش‌تر از سوی محمد مایلی‌کهن سرمربی وقت تیم ملی در مواجهه با بازیکنان جوان تیم ملی صورت می‌گرفت. البته اخیرا هم در اردوهای تیم ملی چند بازیکنی که موی بلند داشتند موهای خود را به توصیه امیر قلعه‌نویی کوتاه کردند. حتی مهدی قایدی که با رنگ موی روشن و طلایی در فوتبال امارات بازی می‌کرد، رنگ موهایش را به حالت قبل برگرداند.

شاید نخوانده باشید: قلعه‌نویی: این مشکل را ۱۰ سال است نتوانستم حل کنم/ قبلا آخر هر بازی پاداش دلاری در اتاق بازیکنان بود/ سن بازیکن در فوتبال مدرن معنا ندارد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا