اخبار ورزشی

سیدجلال حسینی یا کریم باقری؟ فقط یک نفر دستیار احتمالی برانکو می‌شود!

خبر ورزشی

تابستان گذشته و پس از قهرمانی سه گانه پرسپولیس، کریم باقری از این تیم کنار گذاشته شد. در پی این اتفاق، رضا درویش مقابل در باشگاه پرسپولیس در جمع هواداران در صحبت هایش اعلام کرده که امسال کریم باقری در کنار تیم نخواهد بود و جای او سیدجلال حسینی روی نیمکت قرار می‌گیرد.

جالب آن که جدایی کریم باقری پس از سال ها مربیگری در پرسپولیس واکنش برانکو ایوانکوویچ را نیز به دنبال داشت. جدی‌ترین گزینه فعلی نیمکت پرسپولیس به جدایی کریم باقری از کادر فنی پرسپولیس واکنش نشان و گفت: «من بیش از بیست سال است با کریم باقری همکاری می‌کنم و متاسفم که پیش از جام جهانی آلمان از تیم ملی خداحافظی کرد او انسان بسیار بسیار محترمی است و اصلا به دنبال مطرح کردن خودش نیست. خوشحالم که موفق شدم ایشان را به عنوان دستیار به چنگ خودم بیاورم. کریم باقری به عنوان مربی پرسپولیس خیلی به من کمک کرد، اگر جایی مرتکب اشتباه می‌شدم او کنارم بود اصلاحم می‌کرد و اگر جایی نیاز به اعمال قدرت در بازیکنان بود وارد میدان می‌شد، از هر نظر به ما کمک می‌کرد. کریم باقری یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است که در آلمان و انگلستان بازی کرده بود و شناخت خوبی از بازیکنان داشت. جایگزینی برای کریم باقری در پرسپولیس وجود ندارد، متاسفم که الان در پرسپولیس نیست. فکر می‌کنم کریم باقری حتی به یحیی گل‌محمدی هم خیلی کمک کرد و نمی‌دانم به چه علت اکنون در پرسپولیس نیست.»

پس از قطعی شدن جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس، وضعیت دستیاران او نامشخص بود و در این میان اما سیدجلال حسینی ظاهرا وضعیت متفاوتی نسبت به سایر مربیان پرسپولیس دارد. در خبرها آمده بود؛ مربی پرسپولیس که با این باشگاه قرارداد دارد، اعلام کرده که تحت هیچ شرایطی با سرمربی ایرانی پس از یحیی گل‌محمدی کار نخواهد کرد و تنها در صورتی به‌ کار در پرسپولیس ادامه خواهد داد که برانکو به این تیم بیاید.

سیدجلال حسینی که پیش از این به عنوان بازیکن کار با برانکو را تجربه کرده بود، شرط ماندنش در کادر فنی پرسپولیس را بازگشت این مربی کروات اعلام کرده است. این در حالی است که کریم باقری نیز یک دستیار مطمئن و بی‌حاشیه برای برانکو بود و زمان سرمربیگری مرد کروات، حاشیه های پرسپولیس را به خوبی جمع می‌کرد.

در غیاب کریم باقری اما تیم و بازیکنان پرسپولیس و حتی یحیی گل‌محمدی حواشی مختلفی را تجربه کرده و شرایط سخت‌تر از گذشته شد. بر همین اساس شاید با توافق احتمالی برانکو، کریم باقری به خواست و اصرار مرد کروات به پرسپولیس برگردد و در این وضعیت احتمال جدایی سیدجلال حسینی وجود دارد.

چنانچه مرد کروات بخواهد از سیدجلال حسینی که تا پایان فصل با پرسپولیس قرارداد دارد استفاده کند، آن گاه کریم باقری جایی در تیم جدید نخواهد داشت. چرا؟

دلیل آن تعداد دستیاران برانکوست. او زلاتکو برادرش، ماریو توکیچ، ایگور پانادیچ (مربی دروازه‌بان‌ها)، مارکو استیلینوویچ (مربی بدنساز) و فرزاد حبیب اللهی را به عنوان آنالیزور در کنار خود دارد و فقط جای یک مربی ایرانی خالی می‌ماند که از میان کریم باقری و سیدجلال حسینی، فقط یک نفر امکان همکاری خواهد داشت.

نباید فراموش کرد که برانکو در دوره قبلی سرمربیگری در پرسپولیس نیز فقط یک دستیار ایرانی (بخوانید کریم باقری) را در کنار خود می‌دید و این مرتبه نیز قصد دارد همان تجربه موفق را در این تیم تکرار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا