اخبار ورزشی

سون سایه به سایه طارمی و آزمون

سون هیونگ مین، کاپیتان تیم ملی کره جنوبی، در بازی مقابل سنگاپور به چهل و هشتمین گل ملی‌اش رسید.

ورزش3

به گزارش “ورزش سه”، در شرایطی ناراحت کننده برای تیم ملی فوتبال کره جنوبی که با سیستم مربیگری موقت به کارش ادامه می‌دهد، نظر کاپیتان سون هیونگ مین برای اولین بار پس از مدت‌ها شنیده شد.

در اولین بازی از دومین فیفادی با سیستم مربی موقت، چون اتحادیه فوتبال کره جنوبی نتوانسته سرمربی جدید تیم ملی را معرفی کند، سون هیونگ مین وظایف کاپیتانی خود را با زدن چند گل تکمیل کرد.

تیم ملی کره جنوبی با هدایت کیم دو هون به عنوان سرمربی موقت، با برتری 7-0 در پنجمین بازی از گروه C مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2026، صعود خود به دور سوم مرحله مقدماتی را قطعی کرد.

اگرچه سنگاپور در رتبه 155 رنکینگ فیفا ضعیف بود، اما بازیکنان کره جنوبی این تیم را دست کم نگرفتند و با تمرکز بالا 7 گل به ثمر رساندند. سون هیونگ مین و لی کانگ این ​​هر کدام دو گل به ثمر رساندند، در حالی که جو مین گیو (اولسان)، بائه جون هو (استوک سیتی) و هوانگ هی چان (ولورهمپتون) هم دیگر گلزنان کره بودند.

سون هیونگ مین که در سه بازی متوالی موفق به زدن چهار گل شد، چهل و هفت و چهل و هشتمین گل خود با پیراهن تیم ملی را در این بازی به ثمر رساند. اکنون او تنها گل با رکورد چا بوم گئون (58 گل)، به عنوان بهترین گلزن تاریخ فوتبال کره جنوبی فاصله دارد.

پس از پایان بازی، سون هیونگ مین گفت: “فکر می‌کنم فوتبال جالبی را به نمایش گذاشتیم. بازی خارج از خانه آسان نیست. این خوب است که بازی را با چنین برد بزرگی به پایان رساندیم.”

او درمورد شانس دستیابی به عنوان بهترین گلزن تاریخ فوتبال کره جنوبی گفت: “مفتخرم که این فرصت به من داده شد. از همبازیانم و هوادارانم که در تمام این مدت همراه من بودند و همچنین مربیان تشکر می‌کنم. در حال حاضر در شرایط بسیار خوبی هستم. هنوز تمام نشده، در آینده می‌توانم عملکرد بهتری به نمایش بگذارم.”

او درباره عدم انتخاب سرمربی جدید و حضور مربی موقت در تیم ملی گفت: “در فضای آسانی نیستیم. فکر می‌کنم مربی موقت کیم دوهون نیز کار دشواری خواهد داشت. این چیزی است که بازیکنان باید بپذیرند. حتی اگر زمان زیادی طول بکشد، پیدا کردن مربی متناسب با سبک فوتبال ما مهم است. هم مربی هوانگ سون هونگ و هم مربی کیم دو هون اسطوره‌های فوتبال کره هستند. آن‌ها حتی در شرایط سخت سعی می‌کردند بازیکنان وضعیت خوبی داشته باشند. بازیکنان نیز به خوبی آن را می‌پذیرند، بنابراین ما بازی خوبی را در یک جو خوب انجام می‌دهیم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا