اخبار ورزشی

سرمربی ذوب‌آهن: لطفا VAR را بیاورید!

محمد ربیعی می‌گوید ورود VAR و افزایش کیفیت مسابقات لیگ برتر تاثیر مثبتی بر روی جذب اسپانسر و درآمدزایی باشگاه‌ها خواهد داشت.

ورزش3

به گزارش ورزش سه، ذوب‌آهن در هفته نهم لیگ برتر در‌ اراک برابر آلومینیوم قرار گرفت و با کسب تساوی و یک امتیاز از این مسابقه، در رده پنجم قرار گرفت. محمد ربیعی پس از این مسابقه در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت: به هر دو تیم خسته نباشید می‌گویم. بازی خوبی بود و در نیمه‌ اول، اراک ۶۰-۴۰ بهتر از ما بازی کرد و ما یک‌ پنالتی هم از دست دادیم اما در نیمه دوم ما تیم بهتری بودیم و در ۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم دو موقعیت هم داشتیم. سه دقیقه از بازی را از دست دادیم که همان موقع هم گل خوردیم اما در نهایت با فشارهایی که آوردیم، به گل رسیدیم.

او ادامه داد: بازی‌هایی بوده که من از تعویضی‌هایم نقد کردم اما امروز بچه‌هایی که آمدند توانستند کارهای ما را درست‌تر انجام بدهند. سه پلن و سیستم عوض کردیم و خیلی شطرنجی بازی می‌کردیم. بازی خوبی بود و فقط ای کاش آخر بازی بازیکن ما الکی اخراج نمی‌شد، چون این اتفاق خیلی باعث ناراحتی من شد. کادرفنی ما و کادرفنی اراک ارتباط خیلی خوبی داریم و به آقای حسینی تبریک و خسته نباشید می‌گویم.

سرمربی ذوب‌آهن درباره شرایط چمن ورزشگاه امام خمینی اراک گفت: چمن خیلی عالی بود و من در کنفرانس خبری هم از مسئولان ورزشگاه تشکر کردم. اجازه بدهید یک تشکر ویژه هم از هواداران‌مان بکنم که از اصفهان به اراک آمده بودند. واقعا خوشحالم که چنین هواداران بامحبت و خوش قلبی داریم که به‌خاطر تیم‌شان می‌آیند و همراه ما هستند. این بزرگترین دلگرمی برای من و بچه‌ها است و این قول را از طرف خودم و شاگردانم می‌دهم که برای شادی دل هواداران اصیل این تیم ریشه‌دار و مردم عزیز اصفهان تلاش کنیم.

ربیعی درباره عدم ورود VAR به لیگ ایران عنوان کرد: امروز شنیدم که لیگ عراق هم به VAR تجهیز شد و به صورت حرفه‌ای اداره می‌شود. به نظرم حیف است. لیگ امسال، واقعا نسبت به فصول گذشته خوش‌کیفیت‌تر است و اکثر کارشناسان هم این را تایید می‌کنند. داورها هم انسان هستند و بحث خطای انسانی اجتناب‌ناپذیر است. در این هشت بازی به اذعان کارشناسان‌ چهار بازی محرز برای تیم من اتفاق افتاده اما ایرادی ندارد و من باید طوری حرف بزنم که انتسابی و شائبه برانگیز نباشد. خواهش می‌کنم کمیته انضباطی و کمیته داوران را به عنوان اعتراض و نقد نبینند، فقط من به عنوان سرمربی تیم وظیفه دارم از حقوق تیمم دفاع کنم که البته این کارها را به باشگاه می‌سپاریم. فقط می‌گویم طبق اظهارنظر کارشناسان در چهار بازی متضرر شده‌ایم و یا پنالتی برایمان نگرفته‌اند و یا بازیکن حریف اخراج نشده است.

وی افزود: حضور VAR قطعا این ضریب خطا را کاهش خواهد داد و برای همه تیم‌ها خوب است. من فکر می‌کنم کمتر کسی در تیم‌ها باشد که به VAR علاقمند نباشد. همه ما دوست داریم فوتبال بازی کنیم و عدالت برقرار شود و نتیجه بازی را تاکتیک‌ها و استراتژی‌ها رقم بزند. امیدوارم که با همتی که در وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال صورت می‌گیرد، این اتفاق سریع‌تر رخ بدهد و VAR و سایر موارد برگزاری یک لیگ خوب بهره‌مند شود. شما لیگ باکیفیت‌تر از لحاظ بحث اجرایی، داوری و پوشش رسانه‌ای داشته باشید، قطعا جذب اسپانسری بهتری خواهید داشت و شاهد چرخه بهتری خواهید بود و قطعا باشگاه‌ها به درآمدزایی بهتری خواهید رسید.

سرمربی ذوب‌آهن درباره تاثیر حضور ستارگان در لیگ ایران برای جذب اسپانسر گفت: قبل از اینکه به این مرحله برسیم، باید چیزهای دیگر مثل زیرساخت‌ها را درست کنیم. ببینید مربیانی که به ایران می‌آیند، چقدر از زمین‌های برگزاری مسابقات گله‌مند هستند. ما باید به جایی برسیم که ۱۶ تیم لیگ برتر دارای زمین چمن باکیفیت برای تمرین و مسابقات باشند که این اولین مرحله است. داشتن کلینیک‌های پزشکی- ورزشی چه برای قبل از عقد قرارداد، چه برای طول فصل و چه برای بعد کمک می‌کند. باید اول اینها را به سمت حرفه‌ای ببریم و سپس فضایی ایجاد کنیم که از بازیکنان حرفه‌ای‌تر استفاده کنیم. این کار من و شما و چند نیرو نیست و باید از بالا و از راس به صورت منشوری دیده شود و منشور آن باز شود و بر کل ابعاد لیگ سیطره پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا