اخبار ورزشی

سرمربی حریف ایران از اتریش می‌آید

دو هفته پایانی مرحله دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 و جام ملت‌های آسیا 2027 شاهد حضور سه چهره جدید روی نیمکت تیم‌های شرکت‌کننده خواهد بود.

ورزش3

به گزارش “ورزش سه”، در حالی که در دور سوم و چهارم مسابقات، 10 تغییر در کادرفنی تیم‌ها صورت گرفته بود، در دو دور پایانی تنها شاهد سه تغییر در راس کادرفنی تیم‌ها خواهیم بود.

کیم دو هون، به عنوان سرمربی موقت، هدایت تیم ملی کره جنوبی را بر عهده می گیرد که به دنبال یازدهمین حضور متوالی خود در جام جهانی است. کره که در حال حاضر در گروه سوم صدرنشین است، در دو بازی پایانی خود مقابل سنگاپور (6 ژوئن) و چین (11 ژوئن) قرار خواهد گرفت.

کیم که هدایت تیم اولسان هیوندای را در سال 2020 بر عهده داشت و عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد، پیش از این مربی تیم اینچئون یونایتد و تیم لیون سیتی سنگاپور بود. این مربی 53 ساله جانشین هوانگ سون هونگ شد که بعد از جدایی یورگن کلینزمن پس از جام ملت‌های آسیا 2023 به عنوان سرمربی کره انتخاب شده بود.

تیم ملی کره در یکی از دو دیدار باقیمانده خود به یک تساوی نیاز دارد تا حضورش در مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی 2026 آسیا را قطعی کند. این امر حضور این تیم در جام ملت‌های آسیا 2027 عربستان را نیز تضمین می‌کند.

همچنین تیم ملی ویتنام نیز در دور پایانی با هدایت کیم سانگ سیک کره‌ای که در ماه می با قراردادی دو ساله به این تیم پیوست، وارد مسابقات می‌شود. این مربی 47 ساله جانشین فیلیپ تروسیه فرانسوی شده که پس از شکست مقابل اندونزی در دور سوم و چهارم مسابقات از این تیم جدا شد.

این سرمربی کره‌ای پیش از این با باشگاه چونبوک هیوندای موتورز قهرمان لیگ شده بود و ماموریت فوری او احیای شانس ویتنام برای راهیابی به دور بعدی از طریق دو بازی بعدی مقابل فیلیپین در 6 ژوئن و عراق در 11 ژوئن خواهد بود.

این تیم در حال حاضر با 3 امتیاز در رده سوم گروه F قرار گرفته و 4 امتیاز کمتر از اندونزی رده دومی دارد. این در حالی است که تیم عراق، صدرنشین این گروه، حضور خود در دور بعد را قطعی کرده است.

تیم ملی هنگ‌کنگ هم پس از دو سال و نیم با یورن اندرسن قطع همکاری کرده و در دو بازی پیش رو توسط سرمربی موقت خود هدایت خواهد شد.

ولفگانگ لوس اتریشی که دستیار اندرسن بود، در دیدارهای هنگ‌کنگ مقابل ایران در تاریخ 6 ژوئن و ترکمنستان در 11 ژوئن سرمربیگری این این را بر عهده خواهد داشت‌. هنگ کنگ در حال حاضر تنها یک امتیاز از این رقابت‌ها کسب کرده است و ایران و ازبکستان پس از کسب 10 امتیاز حضور خود را در رده‌های اول و دوم قطعی کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا