اخبار ورزشی

ستاره‌های ازبکستانی و برزیلی تفاوت را رقم زدند/ شماره ۷۰ پرسپولیس داغ دل سرمربی استقلال را تازه می‌کند!

خبر ورزشی

پرسپولیس در بازی حساس این هفته در قائمشهر با وجودی که در شروع نیمه دوم ۱۰ نفره شد، اما توانست گل خورده را جبران و با سه امتیاز به تهران برگردد. پرسپولیس با یک گل جلو بود و فرصت‌های زیادی را هم از دست داد. در نیمه دوم ۱۰ نفره شد و گل مساوی را خورد تا بیشتر طرفداران این تیم تنها به حفظ مساوی راضی باشند اما درست از همین جا به بعد تاثیر مربی و بازیکن خوب خارجی مشخص شد.

اوستین اورونوف ستاره ازبک مثل هفته‌های اخیر ستاره پرسپولیس بود. او گل اول بازی را زد، یک گل زود هنگام که آب سردی بود بر تب بالای تیم میزبان که با حمایت تماشاگرانش برای پیروزی لحظه شماری می‌کرد و برای بقا در لیگ برتر به این برد خانگی نیاز داشت.

در فوتبال گل زود هنگام یک شمشیر دولبه است که هم می‌تواند از نظر روحی روانی تیم حریف را به زانو درآورده و هم می‌تواند تیم خودی را مغرور و با فرض تمام شدن کار و دست کم گرفتن حریف، بیچاره کند. این اتفاق در هر دو حالت در وطنی افتاد! نساجی ضربه روحی خورد و پرسپولیس به جایی رسید که همین اورونوف پاس عالی عیسی آل کثیر را مقابل دروازه خالی با بی‌دقتی به بیرون زد!

اگر این مسابقه با هر نتیجه‌ای به غیر از برد پرسپولیس تمام شده بود، همه این ناکامی را به حساب اورونوف می‌گذاشتند، چرا که او اگر آن توپ را گل کرده بود پرسپولیس در همان نیمه اول کار را تمام می‌کرد. اما او از روی شکم سیری ضربه زد و در نیمه دوم تیمش ۱۰ نفره شد تا نساجی به بازی برگردد.

البته اورونوف در نیمه دوم با یک فرار استثنایی با یک ضربه فنی و حرفه‌ای گل دوم پرسپولیس را زد و کار بازی را یکسره کرد. فرق بازیکن خوب با بازیکنان عادی در فرار اورونوف و ان ضربه آخر عیان شد، ۳ امتیاز برای مهمان ده نفره در خانه حریف و داغ دل جواد نکونام که بعد از هر بازی و درخشش این ستاره ازبک تازه می‌شود، نکونام با تمام وجود او را می‌خواست اما نتوانست به چنگش بیاورد!

حالا نگاه کنید به تاثیر مربی برزیلی پرسپولیس؛ وقتی سروش رفیعی اخراج شد هنوز فقط ۶ دقیقه از نیمه دوم گذشته بود. با توجه به روال عادی نیمه دوم می‌توانست بیش از این مقدار وقت اضافه داشته باشد، یعنی پرسپولیس یک نیمه کامل را باید ۱۰ نفره در خانه حریف بازی می‌کرد، آن هم بدون هافبک بازی‌ساز و باتجربه خود.

حال ببینید اوسمار چه تعویضی انجام داد؛ او سینا اسد بیگی جوان را به میدان فرستاد که یک هافبک دفاعی است، سینا جای سروش کنار مسعود ریگی ایستاد، چند متر عقب‌تر از او برای کمک به وظایف دفاعی تیم ۱۰ نفره و البته که همه از قدرت شوت زنی این هافبک جوان اطلاع دارند و از همان اولین توپی که به او رسید، مشخص شد که مربی به او دستور شوت زنی داده است.

یعنی فرض اول اوسمار این بود که کمربند دفاعی تیمش را با سینا محکم و از شوت‌های راه دور او برای گلزنی کمک بگیردو اما این جالب بود که او جانشین اورونوف نشد، در شرایطی که خیلی از طرفداران به حفظ نتیجه و مساوی راضی بودند اما مرد برزیلی ستاره‌اش را در زمین نگه داشت و نتیجه هم گرفت!

با آمدن اورونوف، مهدی ترابی به عنوان ستاره فصول‌ اخیر پرسپولیس کاملا از بورس خارج شده و این بازی هم مثل هفته قبل تعویض شد، بدون آنکه کسی متوجه بودن یا خروجش از زمین شود چون هیچ تاثیری در روند پرسپولیس اتفاق نیفتاد!

او از لحظه ورود به لیگ برتر سعید صادقی را هم به یک نیمکت نشین محض تبدیل کرده، بمب نقل و انتقالاتی که با ۷ گل و ۱۴ پاس گل به عنوان یک فوق ستاره به پرسپولیس آمد اما هرگز نتوانست آن سطح قبلی را تکرار و با آمدن اورونوف او دیگر فقط چند ثانیه بعد از دقیقه ۹۰ فرصت حضور در زمین را پیدا می‌کند.

بازیکنی که می‌تواند مهدی ترابی و سعید صادقی را از تاثیرگذاری در پرسپولیس دور کند، قطعاً ستاره بزرگ و ارزشمندی است.

 بی‌اعصاب‌های استقلال و پرسپولیس از ۳ بازیکن خارجی درس بگیرند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا