اخبار ورزشی

زنده از بیشکک: کشتی ایران در‌ پی فتح آسیا

تیم ملی کشتی آزاد ایران کار خود را در پنج‌ وزن دوم مسابقات قهرمانی آسیا آغاز کرد.

ورزش3

به گزارش “ورزش سه”، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا در فاصله حدود سه ماه مانده تا شروع المپیک 2024 پاریس با حال و هوای متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته آغاز شده و چه در ترکیب تیم ایران و چه سایر تیم‌ها شاهد حضور ستاره‌های شناخته شده‌تری هستیم. 

اين مسابقات كه تاثيرى در كسب سهميه المپيک نخواهد داشت، فرصتی برای محسن کاوه و‌ همکارانش خواهد بود تا در برخی از اوزان کشتی‌گیران مدنظر خود برای اوزان المپیکی را هم محک بزنند.

کشتی‌گیران شناخته‌شده‌ای همچون رحمان عموزاد، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی و امیرحسین زارع با سابقه عنوان قهرمانی و‌ نایب قهرمانی جهان در ترکیب تیم ملی حضور دارند و طی دو‌ روز روی تشک می‌روند تا ایران شانس نخست قهرمانی در این رویداد باشد.

مسابقات روز نخست در اوزان 57، 65، 70، 79 و 97 کیلوگرم پیگیری شد و نتیجه در پایان فینال‌های پنج وزن اول برای ایران با کسب سه مدال طلا، یک برنز و یک عنوان پنجمی درخشان بود. 

رحمان عموزاد در 65 کیلو، امیرمحمد یزدانی در 70 کیلو و محمد نخودی در 79 کیلو طلایی شدند و محمدحسین محمدیان در 97 کیلو به مدال برنز رسید. همچنین ابراهیم خواری در 57 کیلوگرم کاری از پیش نبرد و در نهایت پنجم شد. 

اما‌ امروز (جمعه) مسابقات 5 وزن دوم پیگیری خواهد شد که حضور امیرحسین زارع در سنگین وزن و همچنین رونمایی از هادی وفایی‌پور در 86 کیلوگرم از جمله جذابیت‌های مسابقات خواهد بود.

در ادامه با حواشی و نتایج کامل روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا همراه ما باشید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا