اخبار ورزشی

زارعی: هیچ مماشاتی نمی‌کنیم، به هیچ وجه!

مصطفی زارعی می‌گوید اگر سرخابی‌ها عزمی برای حل مشکلات خود نداشته باشند، دپارتمان مجوز حرفه‌ای مقتدرانه مقابل آنها خواهد ایستاد.

ورزش3

به گزارش ورزش سه، یکی از الزامات AFC برای صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها مربوط به آکادمی آنها است و همین موضوع باعث شد تا در هفته‌های گذشته مصطفی زارعی، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای، بازدیدی از آکادمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس داشته باشد.

زارعی درباره آخرین شرایط آکادمی این دو باشگاه توضیح داد: قطعا نقایص عمده‌ای در آکادمی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس وجود دارد. به مدیرانی که با آنها جلسه داشتیم، اطلاع دادیم و به صورت مکتوب هم اطلاع‌رسانی کردیم. هم در بخش زیرساخت‌ها و هم در مسائل مالی مشکلاتی وجود دارد. بنابر اظهار خود باشگاه‌ها، ۳۵۰ میلیارد تومان بودجه سالانه آنها است و صرفا چهار میلیارد تومان صرف آکادمی شده است اما مدیران آکادمی می‌گویند همین چهار میلیارد تومان هم نیامده و ما امسال خواستیم ریز تراکنش‌های مالی باشگاه‌ها در آکادمی را برای ما ارسال کنند که بتوانیم کنترل کنیم. این مشکلات به باشگاه‌ها اطلاع‌رسانی شده است.

ویدئو: 315798

وی افزود: از الان دو ماه برای آکادمی‌ها فرصت داریم و به آنها فرصت دادیم تا مشکلات برطرف شود. به همه باشگاه‌ها هم‌ گفتیم ما در کنار آنها هستیم تا کمک کنیم مشکلات‌شان را برطرف کنند اما اگر خود باشگاه‌ها عزمی برای این قصه نداشته باشند، دپارتمان مجوز حرفه‌ای، هیئت بدوی و هیئت استیناف کاملا مقتدرانه و به صورت مستقل عمل‌ خواهند کرد. همانطور که سال گذشته به هیچگونه فشاری پاسخ نداد و هیچ‌ مماشاتی صورت نگرفت، امسال هم همین قصه هست. ما قطعا قوی‌تر از سال قبل عمل می‌کنیم و تعاملات و آموزش‌هایمان بیش از سال قبل خواهد بود اما از باشگاه‌ها انتظار داریم جدی‌تر به مسائل نگاه کنند.

ویدئو: 315799

زارعی در پایان تاکید کرد: مجوز حرفه‌ای برای این است که مشکلات فوتبال را حل کند؛ مشکلات فوتبال ما این است که دیگر سازندگی در آن وجود ندارد، به آکادمی‌ها توجه نمی‌شود، تراز مالی باشگاه‌ها منفی و هزینه‌ها سرسام‌آور است. AFC متناسب با اینها قوانینی تدوین کرده که اینها را کنترل کند و گام به گام پیش می‌رویم که این مشکلات را حل کنیم.

ویدئو: 315800

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا