اخبار ورزشی

روز پنالتی در تقویم فوتبال ایران/ وقتی سرنوشت تیم ملی و تیم‌ها در جام حذفی به ضیافت پنالتی‌ها رفت

خبر ورزشی

هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ نقطه عطف سال جدید شمسی در فوتبال ایران بود. یک روز کاملا فوتبالی با نتایجی بسیار مهیج در دو عرصه داخلی و خارجی…

در این روز تیم ملی فوتسال کشورمان در نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا در تایلند به مصاف تیم ازبکستان رفت و با وجود برتری در بیشتر دقایق بازی، سرانجام مسابقه در وقت قانونی و اضافی برنده نداشت تا ضیافت پنالتی‌ها تکلیف بلیط فینال را مشخص کند.

و در ضربات پنالتی هم دو تیم پا به پا پیش رفتند و بعد از ۵ پنالتی اولیه، تکلیف بازی در پنالتی حساس تک به تک مشخص شد و البته که خوشبختانه حق به حقدار رسید تا تیم کشورمان حالا برای سیزدهمین قهرمانی در آسیا آماده شود.

بعد از آن همه نگاه‌ها به جام حذفی و رقابت‌های داخلی دوخته شد. جام حذفی که در سال‌های اخیر با ورود تیم‌های لیگ برتری از مرحله یک شانزدهم برای همه فوتبالی‌ها جذاب می‌شود. جام حذفی که در همه جای دنیا جام شگفتی‌ها و محلی برای درخشش تیم‌های کوچکتر و بازیکنان گمنام است و البته بهترین فرصت برای تیم‌های بزرگ که از مسیر کوتاه‌تر به آسیا برسند.

بعد از حذف استقلال در مرحله یک شانزدهم مقابل مس رفسنجان، همه نگاه‌ها به پرسپولیس بود که برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش به زمین می‌آمد. این مرحله یعنی یک هشتم نهایی با بازی روز پنجشنبه مس و پیکان آغاز شد اما هفت مسابقه دیگر به روز جمعه موکول شد.

و حالا نگاه کنید به سرنوشت ۸ بازی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی که تنها دو برنده در وقت قانونی ۹۰ دقیقه داشت! فجر سپاسی که در آستانه صعود از لیگ آزادگان به لیگ برتر است و هوادار، تنها تیم‌هایی بودند که در وقت قانونی تکلیف مسابقه را مشخص و به مرحله یک چهارم صعود کردند.

این یعنی شش بازی دیگر جام حذفی به وقت اضافه رفت. در این شش مسابقه هم فقط دو تیم یعنی ملوان و سپاهان توانستند با زدن گل برتری بلیط صعود را بدون نیاز به ضربات پنالتی بگیرند. جالب اینکه در انزلی و اهواز مسابقه دو تیم در وقت قانونی ۱-۱ تمام شد. ملوان در انزلی در دقیقه ۱۱۹ گل برتری را به سایپا زد و سپاهان در دقیقه ۱۲۰ توانست استقلال ملاثانی را از پیش رو بردارد.

و چهار مسابقه دیگر که به ضربات پنالتی رفت! سه بازی از این چهار بازی روز جمعه برگزار شد. روز پنجشنبه مس رفسنجان، پیکان را در ضیافت پنالتی‌ها از پیش رو برداشته بود و روز جمعه، بلیط صعود به جمع هشت تیم برتر جام حذفی به آلومینیوم اراک، چادر ملو اردکان و تراکتور رسید.

آلومینیوم، پرسپولیس را در اراک از پیش رو برداشت و تراکتور، ذوب آهن را در تبریز. البته که تقابل دو تیم لیگ آزادگانی یعنی چادرملو و مس کرمان هم دست کمی از دوئل‌های لیگ برتری نداشت!

 رکورد امیررضا رفیعی روی ۴۴۵ دقیقه ماند/ پیچ سرنوشت در زندگی ورزشی سنگربان جوان پرسپولیس؛ تجربه کن اما استفاده کن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا