اخبار ورزشی

دعوا بر سر دستمال ۳۰۰هزار یورویی لیونل مسی؛ کار دو نفر به دادگاه کشیده شد/ من راننده اسطوره فوتبال آرژانتین نبوده‌ام! +عکس

خبر ورزشی

هر چیزی که مربوط به لیونل مسی باشد منحصر به فرد و خاص و قیمتی است. از ویدیوهای بازی‌هایش گرفته تا جزئیات زندگی‌اش، دوستانش، تصمیماتش، قراردادهایش… حتی آن قراردادی که در ۱۳ سالگی‌اش روی یک دستمال نوشته و امضا شده بود؛ زمانی که نمی‌دانست چه آینده شگفت‌انگیزی پیش رویش است. این یادگاری معروف که از دسامبر ۲۰۰۰ در دست هوراسیو گاگیولی (ایجنت وقت مسی و واسطه آن معامله) بود و اکنون به حراج گذاشته شده، باعث جنگ بین این مرد آرژانتینی و جوسپ ماریا مینگیا (مدیر استعدادیابی) شد.

دعوا بر سر مالکیت این دستمال است و گاگیولی در پاسخ به اتهامات مینگیا با نشریه رلوو مصاحبه‌ای انجام داد و گفت: «اظهارات مینگیا متناقض و نادرست هستند. او از توجه جهانی به فروش دستمال استفاده کرده تا جایگاه خود در رادیو و تلویزیون را بالا ببرد، حتی به غلط.»

پس از امضای قرارداد بین کارلس رکساچ (مدیر فنی بارسلونا)، مینگیا و گاگیولی، واسطه معامله که گاگیولی بود دستمال را نگه داشت؛ ابتدا در گاوصندوقی در بارسلونا و سپس در آندورا. او که اکنون در آندورا زندگی می‌کند توضیح می‌دهد: «چندین بار به عنوان صاحب دستمال در مطبوعات ظاهر شدم و هیچ‌کس من را زیر سوال نبرد، نه مینگیا و نه هیچ‌کس دیگری. به عنوان مثال: در مارکا در ۱۱ ژانویه ۲۰۱۲ یا در اسپورت در ۳۰ آگوست ۲۰۲۰، و خیلی جاهای دیگر.»

مینگیا ادعا می‌کند دستمال متعلق به هر سه نفر است و نه فقط گاگیولی. او علاوه بر این می‌خواهد دستمال را در موزه بارسلونا نگهداری کند. گاگیولی معتقد است که اظهارات مینگیا متناقض هستند: «او یک روز گفت که دستمال در دفترش در یک پوشه بود و روز دیگر گفت آن را با خود به خانه برده بود. یعنی دستمال هرگز در پوشه در دفترش نبوده است. گفته‌های او متناقض هستند زیرا او هرگز نمی‌دانست دستمال کجا بود. زیرا دستمال هرگز متعلق به او نبوده است.»

دعوای بین این دو نفر به دادگاه کشیده شد و وکلا در حال بررسی موضوع هستند. مینگیا با گفتن اینکه «گاگیولی راننده مسی بوده» قصد تحقیر او را داشت و گاگیولی در پاسخ گفت: «برای حرفه راننده‌ها احترام زیادی قائل هستم، اینکه مینگیا گفت من راننده خانواده مسی بوده‌ام باعث خوشحالی من شد با اینکه او لحن تحقیرآمیزی داشت که باید به خاطرش عذرخواهی کند. اما این هم درست نیست. من راننده آنها نبودم.»

گاگیولی همچنین افزود: «مینگیا همیشه می‌دانست که دستمال در دستان من است. او از دسامبر ۲۰۰۰ هرگز آن را از من طلب نکرد. من در ۱۸ مارس ۲۰۲۴ به فکس مینگیا و بونهامز (برگزارکننده حراج) پاسخ دادم.»

مطمئنا در روزهای آینده که کسی به یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های دوران حرفه‌ای لیونل مسی دست پیدا می‌کند، حقایق بیشتری نیز آشکار خواهد شد. این دستمال در خانه حراج بونهامز با قیمت اولیه سیصدهزار یورو به فروش گذاشته شده است.

 حراج دستمال سفره‌ای که مسی را به بارسلونا رساند/ حرکت جنجالی ایجنت لئو در نوجوانی +عکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا