اخبار ورزشی

داستان دیوانه‌‌کننده گلزن مانشافت

امره جان، هافبک دورتموند، که تا چند روزپیش در تعطیلات بود، به تیم ملی دعوت شد و دیشب گل پنجم مانشافت را نیز به اسکاتلند زد.

ورزش3

به گزارش “ورزش سه”، در فهرست یولیان ناگلزمن برای جام ملت‌های اروپا چندین غایب مهم به چشم می خورد: گورتسکا، هوملس، ورنر، برانت و امره جان.

کمک بزرگ برای رسیدن بروسیا دورتموند به فینال لیگ قهرمانان اروپا برای بازیکن سابق بایر لورکوزن، لیورپول و یوونتوس چندان فایده نداشت. 

امره پس از حذف کردن پاری سن ژرمن در نیمه نهایی لیگ قهرمانان گفته بود: «خیلی ها هستند که همیشه در مورد صحبت می کنند و می گویند من آنقدرها خوب نیستم. حالا باید ساکت شوند.»

حقیقت این است که غیبت او در یورو تا حدی قابل پیش بینی بود. از زمانی که ناگلزمان هدایت “مانشافت” را در دست گرفت، آخرین بازی امره در سپتامبر بود، زمانی که پس از خداحافظی فلیک، با رودی فولر روی نیمکت، آلمان 2-1 فرانسه را در یک بازی دوستانه شکست داد. امره جان بازی را از ابتدا شروع کرد و 90 دقیقه نیز در زمین بود.

2043766

جان ولی با وجود دعوت نشدن امیدش را از دست نداده بود: «کارم در تیم ملی هنوز به پایان نرسیده است». 

حقیقت این است که او به تازگی چند روزی را در کوزوو با آدیمی گذرانده بود. شروع تعطیلات تابستانی برای امره جان که هرگز تصور نمی کرد با مصدومیت الکس پاولوویچ فرصت شرکت در سومین یوروی خود را به دست بیاورد. او قبلاً در سال های 2016 و 2021 برای مانشافت در یورو به میدان رفته بود.

ناگلزمان بعد از دعوت از امره به جای پاولوویچ گفت: «ما به یک شماره 6 دیگر نیاز داشتیم. ما یک بازیکن باتجربه که بلد باشد با فشارها کنار بیاید، می خواستیم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم با امره جان تماس بگیریم. او کاملاً با مشخصاتی که ما نیاز داریم مطابقت دارد.»

2043767

امره دیشب بازی افتتاحیه برابر اسکاتلند را از ابتدا شروع نکرد ولی در دقیقه 80 به جای تونی کروس به زمین رفت و در دقیقه 93 دومین گل ملی خود در بازی شماره 44 را به ثمر رساند. گل او در واقع گل پنجم مانشافت بود.

امره بعد از بازی گفت: «این یک داستان بسیار دیوانه کننده است. من دو روز پیش در تعطیلات بودم. مربی چهارشنبه با من تماس گرفت. تمرین کردم، به میدان رفتم و گل زدم. من از یولیان و کادر او بسیار سپاسگزارم.»

2043769

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا