اخبار ورزشی

داروین، شیر در اروگوئه و شتر مرغ در لیورپول!

یک وبسایت بریتانیایی از ضرب المثل جالبی برای توصیف تفاوت عملکرد ملی و باشگاهی داروین نونیز استفاده کرده است.

ورزش3

به گزارش ورزش سه، داروین نونیز روز جمعه در دور دوم رقابت‌های کوپا آمریکا 2024 که هم اکنون در آمریکا در حال برگزاری است، گل دوم تیم ملی اروگوئه را وارد دروازه بولیوی کرد. این دهمین گل نونیز در 7 بازی اخیر تیم ملی اروگوئه اروگوئه بود که البته در این بین یکی از گل‌های در بازی دوستانه به ثمر رسید.

این بازیکن 25 ساله به اولین بازیکن تاریخ اروگوئه در 97 سال اخیر تبدیل شد که در 7 بازی متوالی برای این تیم گلزنی می‌کند. پیش از این هکتور اسکارونی، ستاره فقید اروگوئه، موفق شده بود در بین‌ تاریخ اوت 1927 تا ژوئن 1928 به این رکورد دست پیدا کند.

گل‌‌های نونیز از 12 اکتبر 2023 آغاز شد؛ زمانی که او در جریان تساوی 2-2 اروگوئه مقابل کلمبیا در مقدماتی جام جهانی 2026 یک گل به ثمر رساند. او سپس در بازی مقابل برزیل که با برتری 2-0 اروگوئه به پایات رسید، گل دیگری به ثمر رساند.

ستاره لیورپول در ادامه درخشش خود با تیم ملی کشورش در مقدماتی جام جهانی نیز در پیروزی 2-0 مقابل آرژانتین،گلزنی کرد و سپس دیدار با بولیوی که 3-0 به پایان رسید، یکی از گل‌های تیمش را زد.

نونیز پس از غیبت در دو بازی دوستانه اروگوئه برای آماده سازی به منظور حضور در کوپا آمریکا، در آخرین بازی تدارکاتی تیمش مقابل مکزیک هت‌تریک کرد تا تیمش با نتیجه 4-0 به پیروزی برسد. درخشش این بازیکن با تیم ملی اروگوئه با گبزنی مقابل پاناما و بولیوی در کوپا آمریکا ادامه یافت.

در مجموع نونیز 25 بازی ملی با تیم ملی اروگوئه انجام داد که در این مدت 13 گل به ثمر رساند و توانست 3 پاس گل به هم‌تیمی‌هایش بدهد، اما درخشش نونیز در اروگوئه بسیاری از هواداران فوتبال، به ویژه هواداران لیورپول را شگفت زده کرد، چراکه او در باشگاهش در لیگ برتر انگلیس در آن سطح ظاهر نمی‌شود.

هواداران لیورپول معتقدند عملکرد مهاجم اروگوئه‌ای با مبلغ پرداختی مدیران لیورپول در تابستان 2022 مطابقت نداشت. لیورپول 85 میلیون یورو برای جذب نونیز از بنفیکا هزینه کرد که این گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه انگلیسی محسوب می‌شود.

با این حال، در طول دو فصل حضور نونیز در لیورپول، با وجود اعتماد یورگن کلوپ به او، در 96 بازی تنها 33 گل به ثمر رساند. او تا تابستان 2028 با لیورپول قرارداد دارد و شایعاتی درباره احتمال جدایی او از قرمزها و انتقال به بارسلونا در تابستان امسال مطرح شده بود، اما به نظر می‌رسد این موضوع فقط شایعه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا