اخبار ورزشی

خبر خوش علی علیپور به هواداران پرسپولیس

علی علیپور پس از چهار فصل حضور در لیگ پرتغال نسبت به بازگشت به ایران و حضور در پرسپولیس چراغ سبز نشان داد‌.

ورزش3

به گزارش ورزش سه، علی علیپور که فصل سختی را در ژیل ویسنته پشت سر گذاشت و مسابقات زیادی را به دلیل مصدومیت از دست داد، حالا به عنوان بازیکن آزاد وارد تعطیلات شده و قصد دارد پس از پایان استراحت خود، بهترین تصمیم را برای آینده‌اش بگیرد.

علیپور امروز در مصاحبه‌ای با خبرنگار ما درباره آینده حرفه‌ای خود صحبت کرد و به احتمال بازگشت به تیم پرسپولیس واکنش نشان داد. او با بیان اینکه همیشه علاقه‌مند به بازگشت به پرسپولیس بوده است، تاکید کرد که فعلا هیچ چیزی درباره آینده او نشخص نیست.

او همچنین درباره شرایطی که در لیگ پرتغال داشت صحبت کرد و توضیحاتی را درباره مصدومیتی که در این فصل گریبانگیر او شد، به زبان آورد.

گفتگوی مفصل با علیپور را در ادامه می‌خوانید:

* درباره فصلی که گذشت صحبت کن. مصدومیتت تمام شد و اواخر فصل رسیدی.
بعد از مصدومیت، هفته نوزدهم و در دیدار با اسپورتینگ برگشتم و هفته بعد هم فیکس شدم که با توجه به اینکه مدتی بازی رسمی نداشتم، زیاد به خودم فشار آوردم و متاسفانه دوباره یک مصدومیت کوچک از ناحیه دوقلوی پا پیش آمد که همان باعث شد ۲-۳ هفته صبر کنم و دوباره برگردم. پس از آن تصمیم گرفتم یواش یواش به تیم اضافه شوم تا مصدومیت جدید پیش نیاید که خدا را شکر همینطور شد و توانستم بازی به بازی در شرایط مسابقه قرار بگیرم و بازی کنم. دو گل و یک پاس گل داشتم که نسبت به دقایق بازی‌‌ام خوب بود. شاید رسانه‌ها نوشته باشند در ۱۸-۱۹ مسابقه بازی کردم اما اگر کل دقایق بازی‌ام را روی هم حساب کنیم، ۸ بازی ۹۰ دقیقه‌ای کامل می‌شد. در این شرایط و با توجه به اینکه بعد از مصدومیت خیلی سخت است که بازیکن به شرایط بازی برسد، خدا را شکر می‌کنم که همین را هم توانستم انجام بدهم. الان در دوره استراحت هستیم و می‌توانم خودم تا آماده کنم تا فصل بعد را فوق‌العاده شروع کنم و به چیزی که می‌خواهم برسم.

* در چند فصلی که پرتغال بودی، شرایط برایت آنطور که پیش‌بینی می‌کردی پیش رفت؟
چهار فصل است که آنجا حضور دارم و سال دوم ماریتیمو، سال خوبی بود. بازی در لیگ ششم دنیا و گل زدن واقعا سخت است. سال اول حضورم در ژیل ویسنته هم که در لیگ کنفرانس بودیم، خوب بود. در مجموع اتفاقات طوری رقم نخورد که خودم می‌خواستم؛ هم اتفاقات تیمی که باشگاه قولش را داده بود رقم نخورد و هم مصدومیت‌ها گریبانگیرن شد و همه چیز دست به دست هم داد تا شرایط آنطور که من می‌خواستم رقم نخورد. فوتبال و هزاران اتفاقات و این هم یکی از اتفاقاتی بود که رقم خورد تا آنطور که من می‌خواهم پیش نرود، اما امیدوارم از این به بعد بتواند بهتر شود.

* قراردادت با ژیل ویسنته به پایان رسید؟
بله. قراردادم تمام شده، اما از زمانی که از مصدومیت برگشتم، باشگاه ژیل ویسنته با مدیربرنامه‌ام برای تمدید صحبت داشته و حتی در دو هفته پایانی هم بار دیگر صحبت داشتند که قرار شد که صبر کنند تا ببینیم شرایط به چه صورت خواهد بود.

* صحبت‌هایی درباره بازگشتت به ایران و پرسپولیس مطرح می‌شود. تصمیمی در این خصوص گرفته‌ای؟
فعلا تصمیمی نگرفته‌ام. از روزی که مصدومیت پیش آمد، روزهای بدی گذراندم و چالش‌های زیادی داشتم. به همین دلیل الان در استراحت هستم و اخبار را پیگیری نمی‌کنم. قبل از پایان لیگ از کشورهای پرتغال، بلژیک، ترکیه، قطر، امارات و حتی کشور خودمان ایران پیشنهاداتی گرفتم اما هنوز تصمیمی نگرفتم و فعلا ترجیح دادم به استراحت بپردازم تا ذهنم ریکاوری شود و برگردم. هنوز فرصت هست و فکر می‌کنم هنوز نه پنجره نقل و انتقالاتی اروپا و نه پنجره نقل و انتقالاتی ایران باز نشده‌اند. من این فصل بازیکن آزاد بودم و می‌توانستم زودتر از اینها مذاکره کنم اما تصمیم گرفتم عجله نکنم و با آرامش پیش بروم تا ببینم خدا چه می‌خواهد و یک تصمیم خوب بگیرم.

* هواداران پرسپولیس خیلی به بازگشت تو امیدوار هستند. فکر می‌کنی چه اتفاقی رخ بدهد؟
ما چه در دوره‌ای که با تیم‌های دیگر قرارداد داشتیم و چه نداشتیم، همیشه به پرسپولیس فکر کردیم و می‌کنیم. جدا از بحث‌ بزرگی باشگاه پرسپولیس و هواداران این باشگاه، وقتی شش سال در تیمی باشی و اتفاقات خوبی برایت رقم بخورد، آن تیم همیشه در ذهنت باقی می‌ماند و به آن فکر می‌کنی. حتی وقتی با یک تیم اروپایی عم قرارداد داری، اصلا نمی‌توانی که به شور و هیجان هواداران و حس و حال حضور در پرسپولیس فکر نکنی. صد درصد به بازگشت به پرسپولیس فکر کرده‌ام و باعث افتخارم است که دوباره این اتفاق رقم بخورد. تا آن لحظه بی صبرانه لحظه‌شماری می‌کنم و عاشق آن لحظه‌ای هستم که این اتفاق رخ بدهد. با این حال در حال حاضر در استراحت هستیم‌ باید جلو برویم تا ببینیم خدا چه می‌خواهد.

* تو هم‌دوره مهدی طارمی بودی و در پرسپولیس رقیب یکدیگر محسوب می‌شدید و حتی پس از جدایی او، آقای گل شدی. تصور می‌شد که تو هم در پرتغال مسیر او را بروی اما بدشانسی آوردی. فکر نمی‌کنی بعد از دو سال سخت بتوانی رویاهای بزرگی را دنبال کنی؟
صد درصد من هم به همین دلیل آنجا رفتم. می‌دانید که بازیکنانی که در سطح بالا بازی می‌کنند، اختلاف فنی آن‌چنانی ندارند اما یک طرف ماجرا به شانس برمی‌گردد. سال اولی که من به ماریتیمو رفتم، شرایط آنطور که می‌خواستم رقم نخورد. سال دوم خدا را شکر بهتر شد و توانستم بهتر عمل کنم، کمااینکه پیشنهادات خوبی هم از تیم‌های مختلف، از جمله اسپورتینگ و گیمارش، دریافت کردم، اما اتفاقات باب میلم پیش نرفت. در آن دوره بحث‌هایی بود که اگر مهاجم تیم اسپورتینگ به توافق نرسد، من به آن تیم می‌روم. با این حال مدیربرنامه‌ام معتقد بود که نباید یک لحظه هم ریسک کنیم. زمانی که با ژیل ویسنته قرارداد بستیم و هنوز حتی در وب‌سایت این باشگاه هم اعلام نشده، از اسپورتینگ تماس گرفتند و گفتند قصد دارند با تو قرارداد ببندیم. با همین اتفاق، سرنوشت من تغییر کرد. همه این نکته‌های کوچک دست به دست هم داد که شرایط برای من طوری دیگری پیش برود. از طرفی پس از بازگشت آقای کی‌روش به تیم ملی، ایمیلی برای حضور در جام جهانی و بازی‌های دوستانه قبل از این رقابت‌ها حضور داشته باشم اما نمی‌دانم به چه دلیلی با یک بازیکن کمتر در جام جهانی حضور پیدا کردم و ایمیل زدند صبر کنم. این مسائل از نظر روانی و روحی به هم بریزم. متاسفانه پس از آن هم مصدومیت ACL گریبانگیرم شد.

1955475

* اگر به اسپورتینگ می‌رفتی، شرایط خیلی جالب و متفاوت می‌شد.
صد درصد اتقاق خیلی خوبی بود. خودم دوست داشتم که ریسک کنم و منتظر بمانم. به همین دلیل هم پیشنهاد گیمارش را از دست دادم. مدیربرنامه‌ام می‌گفت ریسک نکن، شاید این پیشنهاد را از دست بدهی اما من می‌گفتم مهم نیست، من در پرسپولیس چنین چالشی را داشتم. زمانی که راه‌آهن بودم و بابک زنجانی مدیرعاملش بود، در لحظه‌های آخر که ثبت قرارداد کردم، زنگ زدند که از بازیکنان راه‌آهن هیچکس را ثبت نکنید. من می‌خواستم چنین ریسکی را برای این شرایط هم بکنم، ولی دوستان فشار آوردند که اگر ریسک کنی، ممکن است بیرون بمانی. همه اینها باعث شد گیمارش را از دست بدهم. در روزهایی آخر که گفتند شاید ژیل ویسنته را هم از دست بدهی، باز هم پافشاری کردم و گفتم مهم نیست و می‌خواهم این شانس را حفظ کنم و تا آن اتفاقی که در پرسپولیس افتاد، بار دیگر رقم بخورد. بعد از ۲-۳ روز دوباره مدام زنگ زدند و اصرار کردند. باب میل خودم نبود و دوستان اصرار کردند تا بستم و منتظر اسپورتینگ نماندم. کمااینکه باشگاه ژیل ویسنته هم چند روز بعد از عقد قرارداد در سایت اعلام کرد و در این چند روز باشگاه اسپورتینگ ارتباط برقرار می‌کرد که من بروم و با بازیکن‌شان قرارداد ببندم، اما کار از کار گذشته بود. همه اینها دست به دست هم داد تا شرایط آنطور که باید پیش نرود. الان در شرایط خوبی هستم و بعد از مصدومیت برگشتم و از نظر فیزیکی و فوتبالی خوب هستم و بازیکن آزاد هم محسوب می‌شوم.

* الان اگر هم پرسپولیس پیشنهاد بدهد و هم پیشنهاد خارجی داشته باشی، کدام را انتخاب می‌کنی؟
سوال خیلی سختی است. اگر خدا بخواهد و از تیم خوبی مثل اسپورتینگ پیشنهاد داشته باشم، پیشنهاد خارجی را انتخاب می‌کنم اما اگر نه، صد درصد پرسپولیس را انتخاب خواهم کرد. همانطور که می‌دانید انتقال آزاد در باشگاه‌های اروپایی اولویت است و به همین دلیل هم به وجود تمام پیشنهاداتی که دارم، فعلا تصمیمی نگرفته‌ام و منتظرم. کمی خودم را ریکاوری کنم تا ببینیم چه می‌شود.

* درباره قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر هم صحبت کن.
شرای سخت بود. من می‌دانستم مس رفسنجان تیم خیلی خوبی است. دو بازی آخر پرسپولیس برای من جای سوال داشت، چون هم شمس‌آذر با آقای دقیقی و هم مس رفسنجان با آقای نویدکیا حریفان سختی برای پرسپولیس بودند و به همین دلیل نگران بودم، اما دلخوشی‌ام این بود که پرسپولیس صدر جدول است و کار دست خودش است. از زمانی که خودم در پرسپولیس بودم، هر وقت کار دست خود پرسپولیس بود، تمام توانش را می‌گذاشت تا به هدفش برسد. تنها نگرانی‌ام در بازی آخر بود که خدا را شکر در دقایق آخر توانستیم به چیزی که می‌خواهیم، برسیم‌.

* همانطور که دیدی این فصل هم کری‌ها همچنان وجود داشت. 
این مسائل همه جا هست، چون همه تیم‌ها دوست دارند تیم‌شان به جایگاهی که می‌خواهند، برسد،  ولی به نظرم این فصل بیش از حد بود. با این حال فکر می‌کنم همه اینها نتیجه کمبود امکانات و نبود VAR است. اگر این شرایط فراهم شود و کمک داور ویدئویی به فوتبال ایران بیاید، بهتر می‌شود. در‌ مجموع باید به قهرمانی یک تیم احترام بگذاریم. یکی از اصول مهمی که در اروپا وجود دارد، این احترامی است. اگر این موضوع در فوتبال ایران جا بیفتد که همه احترام بگذارند، هم سطح فنی لیگ بالاتر می‌رود و هم تیم‌ها می‌توانند بهتر کارشان را انجام بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا