اخبار ورزشی

خبرورزشی‌گردی| زرینچه: اگر پرسپولیس قهرمان شود استقلال جام را به آن‌ها داده/ استقلال قهرمان نمی‌شد چون چنین مربی‌ای نداشت!

خبر ورزشی

چند روز پس از این‌که وینفرد شفر در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ برکنار شد، جواد زرینچه کاپیتان اسبق آبی‌پوشان و تیم ملی که در آن زمان به‌تازگی از امریکا برگشته بود مصاحبه مفصلی با خبرورزشی انجام داد و حرف‌های مهمی زد که در آن مقطع سر و صدای زیادی در فضای مجازی و رسانه‌ای کشورمان داشت. این مصاحبه شانزدهم اردیبهشت سال ۹۸ منتشر شد و بد نیست با هم چکیده آن را مرور کنیم:

  • برکناری وینفرد شفر اشتباه بود. البته قبول دارم که او مرتب ترکیب ثابت استقلال را عوض می‌کرد اما با این وجود نباید فراموش کنیم که او بهترین مربی بوده که طی چند سال اخیر به استقلال آمده بود. از طرف دیگر تصمیم مدیران استقلال در انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان جانشین او را هم عجولانه می‌دانم ولی برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. اگر استقلال با فرهاد سهمیه بگیرد که خیلی عالی می‌شود ولی اگر چنین اتفاقی نیفتد باز هم فدای سر مجیدی. البته اگر استقلال بخواهد یک سرمربی جدید بیاورد و فرهاد را دوباره دستیار او بکند، کار اشتباهی است. مدیران استقلال باید ریسک کنند و با جوان‌گرایی در مورد سرمربی به فرهاد اجازه عرض اندام بدهند.
  • مشکلات استقلال مدیریتی است نه فنی. مسائل این باشگاه ارتباطی به امور فنی و تاکتیکی ندارد بلکه باید از بعد مدیریتی حل شود.
  • اگر استقلال در این فصل (منظور لیگ هجدهم است) قهرمان نشود و پرسپولیس به چنین عنوانی دست پیدا کند، باید گفت آبی‌ها خودشان دودستی جام را به حریف داده‌اند. از امتیازاتی که به راحتی از کف رفت تا ماجرای دربی فروردین سال ۹۸ و…
  • فرق پرسپولیس و استقلال طی یکی دو سال اخیر وجود فردی به نام برانکو ایوانکوویچ بوده است. پرسپولیس قهرمان می‌شد چون برانکو را داشت و استقلال قهرمان نمی‌شد چون چنین فردی را در مجموعه خودش نداشت.
  • زمان بازیگری ما هم شرط‌بندی در فوتبال ایران وجود داشت و بعضی از مربیان و بازیکنان روی نتایج تیم‌ها شرط می‌بستند! البته آن زمان شرط بر سر پول نقد و ماشین بود ولی حالا همه چیز روی دلار و یورو بسته می‌شود.
  • اگر استقلال در پایان این فصل (تکرار می‌کنیم منظور لیگ هجدهم و زمان انجام این مصاحبه بود) می‌خواهد سرمربی عوض کند باید برود سراغ امیر قلعه‌نویی. امیر کارش را بلد است و برخلاف فضایی که ر برخی استادیوم‌ها ایجاد شده من معتقدم اصلا آدم مافیایی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا