اخبار ورزشی

جدیدترین گزینه برای نیمکت پرسپولیس؛ فرشته نجات آژاکس و دستیار اسطوره هلند در جام‌جهانی/ اولین چالش؛ نام این سرمربی را تلفظ کنید!

خبر ورزشی

بعد از اعلام اسامی متفاوت برای جانشین اوسمار ویرا، اکنون گزینه جذابی روی میز رضا درویش قرار گرفته تا او را به فکر بیاندازد. گزینه‌ای که احتمالا با اقبال خوبی از سوی هواداران این تیم نیز به واسطه کارنامه پرباری که در اختیار دارد، همراه باشد.

جون فان ات‌سخیپ (John van ‘t Schip) مربی ۶۰ ساله هلندی اکنون نزدیک‌ترین و جذاب‌ترین اسمی است که به باشگاه پرسپولیس معرفی شده تا مدیران این تیم به دنبال بررسی شرایط کلی این انتقال باشند. این در حالی بود که باشگاه پرسپولیس پیش از این مدعی شده بود برای انتخاب سرمربی خود بودجه‌ای نزدیک به ۶۰۰ هزار دلاری در نظر گرفته بود و بعید به نظر می‌رسد فان ات‌سخیپ با این مبلغ راضی به مذاکره ابتدایی نیز باشد. اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد پست روز گذشته اسپانسر این باشگاه و وعده همراهی با سرخ‌ها و هواداران این تیم برای انتخاب سرمربی مطرح خارجی بی‌ارتباط به این موضوع نباشد و گفته می‌شود آنها قصد دارند بخشی از هزینه این انتقال را متحمل شوند.

فان ات‌سخیپ از ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۲ عضو آژاکس بود و در ۲۷۳ مسابقه ۲۹ گل برای آنها به ثمر رساند و سابقه حضور در فوتبال آسیا و هدایت تیم ملبورن سیتی استرالیا را نیز در کارنامه دارد.

اما بهتر است اکنون به اتفاقی که این سرمربی ۶۰ ساله به تازگی آن را به عنوان یک چالش بزرگ پشت سر گذاشت بپردازیم: فان ات‌سخیپ هفت ماه قبل و در انتخابی جالب توجه توسط مدیران آژاکس در روزهایی که این تیم با تحمل ۵ شکست پیاپی و در اتفاقی عجیب در قعر جدول لیگ این کشور حضور داشت، هدایت آن را برعهده گرفت. او البته توانست از این شرایط با موفقیت مدنظر مدیران آژاکس خارج شود و در نهایت تیم را تا رتبه پنجم جدول بالا بکشد. او در طول دوران هدایت این تیم موفق به کسب شانزده برد، ۱۰ تساوی و شش شکست شد و با سیستم هجومی موردعلاقه‌اش در سیستم  ۳-۳-۴ به میانگین امتیاز ۱.۸۱ دست یابد تا آژاکس را از بحران خارج کند و در نهایت جای خود را به فرانچسکو فاریوری داد.

فان ات‌سخیپ ۴۱ بازی ملی در هلند در دوران بازی پشت سر گذاشته در دوران سرمربیگری مارکو فن باستن نیز به عنوان دستیار وی سابقه حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان و همچنین یورو ۲۰۰۸ را دارد. فان ات‌سخیپ همچنین سابقه حضور در گوادالاخارا مکزیک، ملبورن استرالیا، تونته و زووله هلند را نیز دارد. او در دوران بازیگری خود در آژاکس و در پست وینگر که ۹ سال به طول انجامید چهار قهرمانی لیگ هلند، یک قهرمانی یوفا و سوپرکاپ اروپا را کسب کرد. در دوران ملی نیز او با هلند موفق به قهرمانی در جام ملت‌های ۱۹۸۸ شده است و سابقه حضور در دو جام جهانی ۱۹۸۸ و ۱۹۹۰ را نیز در کارنامه دارد تا موزه افتخارات فردی پر باری را به خود اختصاص دهد.

باید دید این گزینه که تا این لحظه از حیث شرایط مالی مدنظر باشگاه پرسپولیس به عدد مدنظر سرخ‌ها نزدیک است و از کارنامه قابل توجهی نیز برخوردار است، به توافق با آنها دست خواهد یافت یا بار دیگر هواداران این تیم باید در انتظار گزینه دیگری باشند.

نکته: احتمالاً در صورت حضور این سرمربی در ایران اولین چالش تلفظ نام او خواهد بود!

 شوک به بازیکنان استقلال؛ ۱۲ بازیکن باید بروند!/ مشکل بزرگ آبی‌ها در لیست بزرگسالان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا