اخبار ورزشی

تاریخ‌سازی جود بلینگام در اولین بازی انگلیس/ این پسر اعجوبه است!

خبر ورزشی

تعداد انگشت‌شماری از بازیکنان هر نسل قادر به تعریف تورنمنت‌های بزرگ هستند. جود بلینگام هنوز فاصله زیادی تا شکل‌دهی به یورو ۲۰۲۴ دارد، اما ۴۵ دقیقه ابتدایی پیروزی ۱-۰ انگلیس مقابل صربستان نشان داد که او می‌تواند مرد اول جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ باشد. بلینگام در همین اولین بازی رکوردهای زیادی را شکسته و خود را در کنار بزرگان جای داده است.  

جود بلینگام اولین بازیکن اروپایی است که قبل از ۲۱ سالگی (۲۰ سال و ۳۵۳ روز) در سه تورنمنت بزرگ بین‌المللی حضور پیدا کرده؛ در یورو ۲۰۲۰، جام جهانی ۲۰۲۲ و اکنون یورو ۲۰۲۴. او همچنین اولین بازیکنی است که در جام جهانی و جام ملت‌های اروپا برای تیم ملی انگلیس گلزنی می‌کند در حالی که فوتبال باشگاهی خود را در خارج از انگلیس بازی می‌کند.

بلینگام در کسب عنوان تنها بازیکنان اروپایی که قبل از ۲۱ سالگی در مسابقات جام ملت‌های اروپا و جام جهانی برای تیم ملی بزرگسالان گل زده، به مایکل اوون پیوست.

او همچنین در کسب عنوان تنها بازیکن تاریخ یورو که قبل از ۲۱ سالگی گل پیروزی بازی را به ثمر می‌رساند، به وین رونی ملحق شد. رونی در تورنمنت ۲۰۰۴ دو بار گل پیروزی بازی را به ثمر رساند (مقابل سوئیس و کرواسی در مرحله گروهی).

 ثروتمندترین بازیکنان یورو ۲۰۲۴/ از صدرنشینی متقدرانه رونالدو تا حضور ستاره نوظهور رئال در TOP۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا