اخبار ورزشی

تاثیر محدودیت در لیست بزرگسال تیم‌ها از نگاه آماری

مهدی تاج در مورد اهمیت جوانگرایی در لیگ برتر و تیم ملی فوتبال ایران صحبت کرد.

ورزش3

به گزارش “ورزش سه”، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران پس از جلسه‌ای تحت عنوان کمیته صیانت از سازمان لیگ که با حضور سهیل مهدی و مسئولان سازمان لیگ برگزار شد، پاسخگوی اصحاب رسانه بود که یکی از بخش‌های این گفت‌وگو در خصوص جوانگرایی در لیگ و تاثیر محدود شدن لیست بزرگسال تیم‌ها بود‌.

تاج در مورد برنامه ریزی برای لیگ آینده و جوانگرایی گفت: در مجموع خود فدراسیون فوتبال و ریاست سازمان لیگ می‌خواهند فصل آینده لیگ متحول و پویا و پربازده در همه ابعاد باشد. لیگ ما پیر است و باید جوانگرایی بشود. در تیم ملی‌مان هم همینطور است و تیم ملی یک جوانگرایی محسوسی انجام داد. هیچ تیم ملی‌ای در هیچ جای دنیا قوی نیست مگر اینکه یک لیگ قوی پشتش باشد. تیم های ملی برآمده از لیگ است.

او در مورد تاثیر محدودیت‌هایی که در لیست بزرگسال تیم‌ها ایجاد کردند، گفت: در مورد جوانگرایی، در لیگ قبلا ۱۰۰۸ نفر توسط باشگاه‌ها ثبت شده‌اند که ۵۴۸ نفر در زمین رفتند. این نشان می‌دهد یک جای کار اشکال دارد چون پنجاه درصد بازی کردند و سازمان لیگ حساسیت نشان داد. امسال با محدودیت‌هایی که گذاشته شد ۶۲۴ نفر ثبت کردند که ۴۸۴ نفر به زمین رفتند که وضع را بهتر کرد اما بازهم مطلوب نیست. امروز بحث‌های متفاوتی شد که لیگ مان بهتر شود و تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان هم در لیگ جوان شود‌.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: برای تعداد زیادی از بازیکنان جوانان و امید جایی وجود ندارد و محو می‌شوند که این هم یکی از اشکالات لیگ ماست. ماهم قانون سقف بودجه و فیرپلی مالی را داریم. به سمتی می‌رویم که برنامه ریزی‌های لیگ بعدی انجام شود که عجله‌ای نشود و یک لیگ متفاوت داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا