اخبار ورزشی

برای بقا در لیگ باید خیلی سخت جنگید؛ بجنگ نساجی…

خبر ورزشی

این درست که تمام بازی‌های دور برگشت سخت هستند و این هم درست که هرچه به هفته‌های پایانی نزدیک‌تر می‌شویم، تیم‌های بالا جدولی برای قهرمانی و تیم‌های پایین جدول برای بقا و حفظ سهمیه خود تا پای جان تلاش می‌کنند. اما باز هم نمی‌توان ذات فوتبال را نادیده گرفت. در ذات این رشته ورزشی برخی بازی‌ها بنا به دلایل گوناگون برای برخی آدم‌ها و تیم‌ها سخت‌تر و متفاوت‌تر از همیشه است!

در حال حاضر ۴ تیم انتهای جدولی رای بقا می‌جنگند و تنها ۵ مسابقه تا پایان فصل باقی است. تیم‌های نساجی، فولاد، استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان به ترتیب در رتبه‌های سیزدهم تا شانزدهم هستند و همه آنها در خطر سقوط، تیم‌های ریشه‌دار، پرطرفدار و با افتخار که در مورد آنها همه فوتبالی‌ها همه چیز را می‌دانند.

سه تیم از این چهار تیم جامدار در فوتبال ایران هستند. نساجی قهرمان جام حذفی شده و نماینده ایران در لیگ قهرمانان بوده است. فولاد دوبار قهرمان لیگ و یک بار قهرمان جام حذفی شده و تا این لحظه در میان تیم‌های ایرانی بالاترین مرحله را در لیگ قهرمانان آسیا تجربه کرده است. استقلال خوزستان هم که قهرمانی لیگ دارد صنعت نفت هم که اسمش برای عظمت و ابهتش کافی است.

حال نگاه کنید به ۵ بازی باقیمانده این چهار تیم در انتهای جدول:

نساجی این هفته میزبان پرسپولیس است. بازی بعد در اهواز به مصاف استقلال خوزستان می‌رود. سپس در وطنی پذیرای استقلال خواهد بود. بعد در تهران مهمان هوادار و در بازی آخر در قائمشهر از فولاد پذیرایی خواهد کرد.

اما فولاد به ترتیب از همین هفته مقابل تراکتور، ذوب آهن و پیکان در اهواز میزبان است و برای بازی با استقلال و نساجی به خانه حریف خواهد رفت.

استقلال خوزستان از همین هفته به ترتیب به خانه سپاهان، پرسپولیس و مس می‌رود و در خانه از نساجی و هوادار پذیرایی خواهد کرد.

و بالاخره صنعت نفت آبادان که به ترتیب و یک در میان از مس، شمس آذر و تراکتور میزبانی می‌کند و به مهمانی آلومینیوم و ذوب آهن خواهد رفت.

اگر به بازی‌های باقیمانده این تیم‌ها نگاه کنید کاملاً مشخص است که نساجی مسیری سخت‌تر برای بقا دارد. سایر تیم‌ها حداقل یک بازی به اصطلاح فوتبالی‌ها هواخور دارند، یعنی رقیبشان نه در کورس قهرمانی است و نه در جنگ بقا و در میانه جدول سرنوشتی مشخص و تثبیت شده دارد. اما نساجی دو تقابل با دو مدعی اصلی قهرمانی یعنی استقلال و پرسپولیس در خانه دارد که چاره‌ای جز بردن همه بازی‌های پیش رو برای قهرمانی ندارند. دو بازی هم با دو رقیب اصلی خود در انتهای جدول یعنی استقلال خوزستان و فولاد برگزار می‌کند، یعنی بازی‌های ۶ امتیازی که خودت ۳ امتیاز بگیری و حریفت ۳ امتیاز نگیرد!

تنها بازی باقیمانده نساجی مقابل هوادار است. یکی از همان تیم‌های تثبیت شده در جدول اما با یک تفاوت عمده، هوادار تیم فصل قبل ساکت الهامی است که با آن به رتبه و جایگاه خوب رسید و در عینی که همه انتظار داشتند بماند، از این تیم رفت! کیست که نداند در فوتبال بازی مقابل تیم سابق چه انگیزه‌ای برای فرد ایجاد می‌کند! به عبارت ساده‌تر شاید ساکت الهامی شکست در مقابل مدعیان قهرمانی یا رقبای اصلی در جنگ بقا را بپذیرد اما تحت هیچ شرایطی با شکست مقابل تیم فصل قبل خود کنار نخواهد آمد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا