اخبار ورزشی

برای اسلوونی جشن مهم است نه دومی یا سومی!

فوتبالیست‌های اسلوونیایی به تساوی بدون گل مقابل انگلیس دست پیدا کردند و شبی تاریخی را برای فوتبال اسلوونی رقم زدند.

ورزش3

به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی فوتبال اسلوونی در تعطیلات ملی اسلوونی در شهر کلن آلمان به چیزی که می‌خواست رسید: تساوی بدون گل که امتیاز ارزشمندی را برای اسلوونیایی‌‌ها به ارمغان آورد و برای حضور تاریخی آن‌ها در مرحله یک هشتم نهایی کافی است.

اسلوونی به ویژه در نیمه دوم مقابل انگلیس شرایط سختی را تحمل کرد که با انرژی از دروازه خود دفاع کردند و در نهایت موفق شدند.

هر بازیکن سهم خود را به درستی ایفا کرد که پس از بدشانسی مقابل صربستان، این بار به نتیجه‌ای تبدیل شد که برای فوتبال اسلوونی تاریخ‌ساز شد.

اسلوونیایی‌ها پس از ناامیدی در آخرین دقیقه بازی به میزبانی آلیانز آره‌نا، تمام تلاش خود را معطوف بازی مقابل انگلیس کردند و بسیار متمرکز به زمین رفتند. انگلیس در ابتدا خیلی  فشار زیادی روی دروازه حریف نیاورد، شاگردان ماتیاژ کک در نیمه اول خیلی خوب در زمین بازی کردند و مانع از خطرسازی حریف شدند.

تنها حرکت خوب انگلیس توسط بوکایو ساکا به گل تبدیل شد اما به دلیل حضور فیل فودن در موقعیت آفساید این گل مردود اعلام شد. در نیمه دوم، اسلوونی رفته رفته شاهد افزایش پرس انگلیس بود و حریف بیش از نیمه اول مالکیت توپ را در اختیار داشت.

در دقایق پایانی حتی انگلیسی‌ها هم با تمام توان پرس نکردند، ترجیح دادند به کسب تساوی قناعت کنند که در نهایت رتبه اول گروه را برایشان به ارمغان آورد و از روی سکوهای ورزشگاه فریاد شادی هواداران رفته رفته بیشتر به گوش می‌رسید.

بازی دوم گروه C نیز با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا دانمارک به دلیل دریافت کارت زرد کمتر از اسلوونی، در رده دوم گروه قرار گرفته و راهی مرحله بعدی شود.

اسلوونی در رده سوم قرار گرفت اما حضورش در مرحله یک هشتم نهایی را قطعی کرده و حریف آن‌ها با پایان بازی‌های فردا مشخص می‌شود. اما در حال حاضر چنین چیزی برای آن‌ها اهمیت کمی دارد چون اسلوونیایی‌ها بالاخره توانستند به مرحله حذفی یک رقابت بزرگ راه پیدا کنند.

2047811

دو احتمال برای اسلوونی وجود دارد بازی در فرانکفورت مقابل پرتغال در یکم جولای یا بازی در مونیخ در تاریخ 2 جولای با بهترین تیم گروه E که احتمالا بلژیک باشد.

جشن ملی اسلوونیایی‌ها با این صعود دلچسب‌تر شد. امروز سالگرد استقلال کشور اسلوونی بود. این کشور تا سال 1991 بخشی از کشور یوگسلاوی بود و پس از آن تاریخ مستقل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا