اخبار ورزشی

با این تعطیلی‌ها، از آینده تیم ملی بزرگسالان می‌ترسم

مدیر باتجربه فوتبال ایران نسبت به برنامه ریزی عجیب مسابقات لیگ برتر واکنش نشان داد و گفت که دود این مسائل در چشم تیم ملی می رود.

ورزش3

محمدی: مسئولیت ناکامی تیم امید با چه کسی است؟

به گزارش “ورزش سه”، تعطیلی های طولانی و بیش از حد مسابقات لیگ برتر ایران صدای همه اهالی فوتبال را در آورده است؛ اکنون هیچ باشگاهی را پیدا نمی کنید که از این شرایط راضی باشد و به همین خاطر است که مربیان و مدیران باشگاه ها انتقادهای متعددی را به سهیل مهدی و همکارانش ارائه می دهند.

اکبر محمدی مدیر باتجربه فوتبال ایران که در امر مربیگری هم سوابق زیادی دارد و این روزها در سمت مدیریت ورزش شرکت مس ایران فعالیت می کند، به عنوان یک کارشناس نظرات جالبی در این خصوص دارد.

او با اشاره به تعطیلی مسابقات لیگ به خاطر تیم ایران در بازی های آسیایی هانگژو گفت: «هدف اصلی تیم امید صعود به المپیک بود ؛ ما قرار بود به رقابت های مرحله نهایی انتخابی المپیک صعود کنیم که این اتفاق نیفتاد و با روحیه ای خراب و با تیمی کاملا متفاوت وارد بازی های آسیایی شده ایم. این در حالی است که مهم ترین اتفاق سال 1402 برای فدراسیون فوتبال، جام ملت های آسیا در زمستان است، با این ترتیب بازی ها در تقویم لیگ برتر من نگران تیم ملی در جام ملت های آسیا هستم.»

1900931

او ادامه داد: «وقتی بازیکنان در تیم های باشگاهی خود بازی می کنند، روند معمولی هرساله خود را از دست می دهندواین مساله در جام ملت ها به تیم ملی بزرگسالان آسیب می رساند. اگر خاطرتان باشد، یکی از عوامل افزایش کیفیت مسابقات جام جهانی 2022 به خاطر این بود که در زمستان برگزار شد و بازیکنان از کوران مسابقات به جام جهانی رفتند و در نتیجه کیفیت مسابقات بالا رفت. ستاره های فوتبال دنیا از دل مسابقات به جام جهانی رفتند و بالاترین سطح کیفی خود را ارائه دادند.»

مدیرباتجربه فوتبال همچنین گفت: «من نگران تیم ملی هستم، حالا که بازی های تاشکند و صعود به المپیک را از دست دادیم، حالا که با شرایطی که برای تیم امید در هانگژو پیش آمده و فشارمضاعفی که برای کسب نتیجه روی عنایتی و تیمش گذاشته شده و از طرفی ترتیب جدول مسابقات لیگ برتر را هم بر زده ایم، می ترسم جام ملت های آسیا را هم از دست بدهیم.»

اکبر محمدی در بخش پایانی صحبت های خود بیان کرد: «ما باتیم امید ایران تا 4 سال دیگر که مقدماتی المپیک است، کاری نداریم. الان این تیم ناکام مانده، مسئولیتش با چه کسی است؟ هیچ کس پاسخگوی این تیم نیست. آقای قلعه نویی گفتند آقای عنایتی سرمربی تیم امید باشد، همه احترام گذاشتند و پذیرفتند. حالا تیم اوت شده، مسئولیت با چه کسی است؟ قلعه نویی، عنایتی، کمیته جوانان، کمیته المپیک، فدراسیون و… چه کسی مقصر است؟ یک مثال مدیریتی هست که می گوید: “اگر می خواهی کاری انجام شود، آن را به یک نفر بسپار و اگر می خواهی انجام نشود آن را به چند نفر واگذار کن”. الان در فدراسیون متاسفانه این مسئولیت هم بین افراد پاسکاری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا