اخبار ورزشی

ایتالیا ۲-۱ آلبانی: مدافع عنوان قهرمانی با برد وارد شد

تیم ملی ایتالیا در اولین بازی‌اش در یورو ۲۰۲۴ مقابل آلبانی به پیروزی ۲-۱ رسید.

ورزش3

به گزارش “ورزش سه”، در حالی‌که آلبانی توانست با گل ثانیه ۲۲ ندیم بایرامی مقابل شاگردان لوچانو اسپالتی جلو بیفتد اما آتزوری به خوبی به بازی برگشت و در همان نیمه اول موفق به زدن دو گل شد و در نیمه دوم هم با مدیریت بازی، سه امتیازش را حفظ کرد.

ویدئو: 345618

بازی با گل آلبانی آغاز شد. روی پرتاب اشتباه فدریکو دی‌مارکو توپ در محوطه جریمه به ندیم بایرامی رسید و او موفق شد در زاویه تقریباً بسته توپ را به تور بچسباند.

در ادامه ایتالیا برای زدن گل به‌صورت کامل جلو کشید و بازی را در دست گرفت. یک دقیقه بعد ضربه پلگرینی به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۱۱ آنها به هدف‌شان رسیدند. چرا که باستونی روی سانتر پلگرینی با ضربه سر بازی را مساوی کرد.

2044091

آنها پنج دقیقه بعد هم توانستند گل دوم را بزنند. پس از حمله‌ای ناقص، بارلا در لبه محوطه جریمه با شوتی روی پا، دروازه حریف را باز کرد.

2044092

آتزوری دست بردار نبود و در ادامه هم بارها حرف را تحت فشار قرار داد. در دقیقه ۲۵ ضربه زیبای کیه‌زا از بالای دروازه به بیرون رفت.

حدود ۱۰ دقیقه بعد اسکاماکا می‌توانست گل سوم را بزند اما ضربه‌اش را استراکوشا گرفت.

در دقیقه ۴۰ هم این دروازه‌بان یک بار دیگر با سیو فوق‌العاده‌اش مقابل ضربه سر اسکاماکا مانع از گلزنی ایتالیا شد تا نیمه اول با همان نتیجه ۲-۱ خاتمه یابد.

ایتالیا نیمه دوم را بهتر آغاز کرد. در دقیقه ۵۵ شوت اسکاماکا از کنار دروازه به بیرون رفت.

2044093

پنج دقیقه بعد نیز کیه‌زا در سمت راست محوطه جریمه به توپ رسید اما ضربه‌اش به تیر عمودی دروازه خورد.

در دقیقه ۷۰ فراتزی از پشت محوطه شانسش را امتحان کرد اما توپ با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.

در ۲۰ دقیقه پایانی بازی بازیکنان ایتالیا موفق به خلق موقعیت نشدند اما بازی را به خوبی کنترل کردند تا اینکه در دقیقه ۹۰ مانای در موقعیت تک به تک با دوناروما قرار گرفت اما ضربه‌اش با واکنش این دروازه‌بان دفع شد.
در نهایت اتفاق دیگری رخ نداد و این بازی با پیروزی ۲-۱ لاجوردی پوشان به اتمام رسید.

ترکیب ایتالیا: دوناروما، باستونی، کالافیوری، دی‌مارکو، دی‌لورنزو، بارلا، جورجینیو، فراتزی، پلگرینی، کیه‌زا و اسکاماکا

ترکیب آلبانی: استراکوشا، هیسای، جیمسیتی، آیتی، میتای، بایرامی، رمضانی، اصلانی، آسانی، بروخا و سفری

شرح گل:

ایتالیا ۰-۱ آلبانی (ندیم بایرامی ثانیه ۳۴): به نام خدا و گل! اشتباه عجیب مدافعان ایتالیا توپ تحویل شماره ۱۰ آلبانی داد و ندیم بایرامی موفق شد از زاویه بسته دروازه دوناروما را باز کند.

ویدئو: 345600

ایتالیا ۱-۱ آلبانی (آلساندرو باستونی دقیقه ۱۱): ایتالیا جلوی فاجعه را گرفت؛ گل مساوی توسط الساندرو باستونی به ثمر رسید. ایتالیا صاحب ضربه کرنر شد و جیووانی دی لورنتزو پشت توپ ایستاد. او کار را کوتاه آغاز کرد و توپ را به دی مارکو سپرد، دی مارکو بار دیگر دی لورنتزو را صاحب توپ کرد و ارسال بلند این بازیکن به محوطه آلبانی، با ضربه سر محکم الساندرو باستونی همراه شد و گل مساوی ایتالیا به این ترتیب به این ترتیب به ثمر رسید.

ویدئو: 345602

ایتالیا ۲-۱ آلبانی (نیکولو بارلا دقیقه ۱۷): پس از چند رفت و برگشت، توپ در پشت محوطه جریمه آلبانی به بارلا رسید و این بازیکن با ضربه‌ای محکم و دقیق، دروازه استراکوشا را باز کرد.

ویدئو: 345604

لحظات حساس:

دقیقه 30: بدشانسی فراتسی! هافبک نراتزوری این شانس را داشت تا با یک چیپ اختلاف را بیشتر کند اما تیرک دروازه موجب آه و افسوس او شد.

دقیقه 55: بازهم فراتسی در موقعیت تک به تک با استراکوشا قرار گرفت که این بار هم دروازه تیم ملی آلبانی واکنش خوبی داشت.

دقیقه 89: درست در لحظاتی که ایتالیا در فکر نگه داشتن ۳ امتیاز خود بود، مانای در موقعیت تک به تک با دوناروما قرار گرفت ولی خوش شانس بود که این توپ جایی در چارچوب نداشت.

حاشیه:

بازی در نیمه دوم با فشار بی‌امان ایتالیا روی دروازه آلبانی دنبال می‌شود و انتظار می‌رود آتزوری به گل بعدی برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا