اخبار ورزشی

ایتالیا – آلبانی؛ قهرمان در دورتموند طلوع می‌کند/ نسل جدید آتزوری هم جام می‌خواهد

خبر ورزشی

امشب از ساعت ۲۲:۳۰ در شهر دورتموند و ورزشگاه BVB، ایتالیا قهرمان دوره قبل جام ملت‌های اروپا در اولین بازی‌اش از رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ که در گروه B برگزار خواهد شد، به مصاف آلبانی می‌رود.

ایتالیا؛ آتزوری در پی تکرار تاریخ

۲ ناکامی در راهیابی به جام‌جهانی، بدجور فوتبال ایتالیا را تحت تأثیر قرار داد. آتزوری به‌عنوان قهرمان یورو به قطر نرسید تا روبرتو مانچینی هم قید ادامه همکاری با این تیم را بزند. دوران جدید با لوچانو اسپالتی شروع شد و آتزوری پس از قهرمانی ۳ سال قبل پوست‌اندازی کرد. حالا تیمی جوان‌تر که فقط ۴ بازیکن بالای ۳۰ دارد راهی آلمان شده و مرد سرزمین چکمه امید دارند که تیم‌شان بعد از اسپانیا دومین تیمی باشد که از عنوان قهرمانی‌اش دفاع می‌کند. دوره قبل هم روی ایتالیا به‌عنوان قهرمان حساب باز نمی‌شد و حالا هم که مدافع عنوان قهرمانی هستند، تیم‌هایی مثل فرانسه، اسپانیا، آلمان و حتی پرتغال را بالاتر از آن‌ها قرار می‌دهند. شاید همین انتظار کم فشارها را از شانه‌های آتزوری بردارد.

آلبانی؛ پرواز عقاب در آسمان کوتاه!

آلبانی یک مأموریت نیمه‌تمام سال ۲۰۱۶ داشت، سالی که برای اولین مرتبه به یورو رسیده بود و می‌خواست صعود را هم جشن بگیرد. با این حال گروه آسانی نداشتند و با شکست مقابل فرانسه و سوئیس خیلی زود قید صعود را زدند. حالا از دوره قبلی هم بدشانس‌تر هستند چرا که ۳ مدعی قهرمانی در گروه‌شان قرار دارند! از رویارویی با مدافع قهرمانی آغاز خواهند کرد و سپس باید به مصاف یکی از ۴ تیم برتر ۲ جام‌جهانی گذشته بروند که کرواسی است و آخرسر هم تیمی مثل اسپانیا با سابقه روشن در فوتبال اروپا رقیب‌شان خواهد بود. اگر آلبانی در این گروه جواز صعود بگیرد، شگفتی بزرگ جام رقم خواهد خورد.

آخرین جدال
۱۶ نوامبر ۲۰۲۲ در دیداری دوستانه، آلبانی مقابل ایتالیا با نتیجه ۳-۱ شکست خورد. دی‌لورنتسو و گریفو (۲ مرتبه) برای آتزوری و اسمایلی برای آلبانی در آن دیدار گل زدند.

آمار بازی
۴) ایتالیا ۴ مرتبه مقابل آلبانی قرار گرفته که هر ۴ بازی را از این حریف برده است. آلبانی فقط یک مرتبه موفق شده دروازه ایتالیا را باز کند.
۲) ایتالیا دوره قبل طلسم قهرمان نشدن در یورو را پس از ۵۳ سال شکست. ایتالیا پشت سر آلمان و اسپانیا با ۲ قهرمانی سومین تیم پرافتخار تورنمنت است.
۲) آلبانی برای دومین مرتبه به یورو می‌آید و در پی دومین برد در این تورنمنت خواهد بود. عقاب‌ها سال ۲۰۱۶ در اولین حضورشان با بردی ارزشمند مقابل رومانی تورنمنت را در مرحله گروهی ترک کردند.
۲) ایتالیا در ۱۰ حضور در یورو فقط ۲ مرتبه از مرحله گروهی صعود نکرده و آخرین بار سال ۲۰۰۴ این اتفاق تلخ برای‌شان رخ داد.
۱) لوچانو اسپالتی اولین تورنمنت ملی‌اش را پشت سر خواهد گذاشت. او در ۱۰ بازی قبلی با آتزوری ۶ برد، ۳ تساوی و یک شکست داشته.
۱) سیلویونیو برای هواداران آرسنال و بارسلونا نامی آشناست. سرمربی آلبانی هم پس از هدایت لیون و کورینتیانس برای اولین مرتبه سال قبل وارد مربیگری در رده ملی شد و اولین تورنمنت ملی‌اش یورو ۲۰۲۴ خواهد بود.

مصدومان و محرومان
دو نیکولوی ایتالیا یعنی نیکولو بارسلا و نیکولو فاجولی به‌دلیل مصدومیت احتمالاً بازی نخست آتزوری در یورو را از دست خواهند داد. آلبانی همه بازیکنانش را برای این دیدار در اختیار دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
ایتالیا: دوناروما، دی‌لورنتسو، بونجورنو، باستونی، کامبیاسو، کریستانته، جورجینیو، دی‌مارکو، پلگرینی، کیزا و اسکاماکا
آلبانی: بریشا، هیسای، ایسمایلی، جیمسیتی، میتای، اصلانی، رمضانی، بایرامی، آسانی، سفری و برویا
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا