اخبار ورزشی

امباپه: برای فرانسه همه چیزم را فدا می‌کنم/ بازی با ماسک وحشتناک است

خبر ورزشی

فرانسه دوشنبه شب در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ به مصاف بلژیک می‌رود و کیلیان امباپه که بزرگترین ستاره این تیم است با دماغی شکسته و ماسک محافظ در این دیدار حساس به میدان خواهد رفت. فرانسه در مرحله گروهی در حد و اندازه اسم و ستاره‌هایش ظاهر نشد اما امباپه وعده داد که در مراحل حذفی اوضاع تغییر خواهد کرد و شاهد بازی‌های فوق‌العاده‌ای از خروس‌ها خواهیم بود.

ستاره جدید رئال مادرید در کنفرانس مطبوعاتی پیش از این دیدار حساس حاضر شد و در مورد شکستگی بینی‌اش در اولین بازی فرانسه در یورو گفت: «اصلا احساس نکردم ‏بینی‌ام شکسته. وقتی دیدم دروازه‌بان حریف با چه وحشتی ‏به من نگاه می‌کند متوجه شدم که اتفاق بدی افتاده. خودم را در آینه ‏دیدم و ای کاش ندیده بودم. دو روز درست نخوابیدم و خیلی ‏ناراحت بودم که نمی‌توانم مقابل هلند بازی کنم.» از امباپه پرسیده شد که آیا امکان دارد که حریفان بینی او را هدف قرار بدهند؟ او پاسخ داد: «این یک احتمال است. من جراحی نکردم و بنابراین ممکن است هدف ‏باشم. لواندوفسکی از عمد آن کار را نکرد و واکنش من از سر درد به ‏شکل غریزی بود. به شکل غریزی به او توهین کردم ولی بچه‌ها ‏بازی‌ها را تماشا می‌کنند و این کار را تکرار نخواهم کرد. ممکن است ‏دوباره درد بکشم ولی من برای این پیراهن همه چیز را فدا می‌کنم. ‏بینی من شکسته و برای بار دوم نخواهد شکست.»

امباپه در ادامه به مشکلات فرانسه در گلزنی و عملکرد نه چندان خوب این تیم پرداخت: «چرا گل نمی‌زنیم؟ چون از موقعیت‌هایی که خلق می‌کنیم به درستی ‏استفاده نمی‌کنیم. این نباید در ذهن بچه‌ها ثبت شود. باید این ‏الگوی ذهنی را بشکنیم. در یک بازی مهمترین مسئله ساختن ‏فرصت است. البته این مشکل ما در مرحله گروهی ‏بود و نباید پنهانش کنیم. مرحله ‏حذفی یک رقابت جدید است. ما باید بهترین فرانسه ممکن ‏باشیم و در غیر این صورت باید برگردیم خانه و برویم تعطیلات. کل ‏تیم ملی فرانسه این توان و قابلیت را دارد که از پس مقابله با این ‏چالش‌ها برآید. بله شکی ‏نیست که مرحله گروهی سطح بالایی نداشتیم و حالا زمان آن است ‏که خودمان را نشان بدهیم و سطح بازی‌مان را بالا ببریم. من هیچ ‏شکی ندارم و تیم هم همینطور.»

ستاره فرانسه در مورد رویارویی با بلژیک اذعان داشت: «آنها به اسلواکی باختند، ولی ما هم هلند را نبردیم. ما لهستان را هم ‏نبردیم. بلژیکی تیمی جوان است که عطش زیادی برای ‏ تاریخسازی دارد. آنها همیشه بازیکنان درجه ‌یکی داشته‌اند. ‏شاید آنها باخت به ما در نیمه‌نهایی جام جهانی را فراموش نکرده ‏باشند. وقتی می‌بازید به این زودی‌ها فراموش نمی‌کنید.»

پیش از این هم گزارش شده بود که امباپه با ماسک صورتش مشکل دارد و دید او در زمین به شدت محدود شده است. او در رابطه با ماسکی که مجبور است در بازی با بلژیک نیز به صورتش بزند گفت: «بازی با ماسک وحشتناک است. ماسکم را عوض کردم چرا که هر ‏دفعه یک جای کار می‌لنگد. ماسک جلوی دید را می‌گیرد، عرق ریختن ‏اذیت‌تان می‌کند و مجبورم ماسک را بردارم که عرق از صورتم بریزد. ‏ولی چاره‌ای نیست. بدون ماسک نمی‌توانم بازی کنم. ولی خیلی اذیت ‏می‌کند.»

 چرا امباپه با ماسک صورتش در یورو ۲۰۲۴ مشکل دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا