اخبار ورزشی

اقدام عجیب FIVB: ایران را نادیده گرفت!

فدراسیون جهانی به پنج بازی حساس دور مقدماتی پرداخته است.

ورزش3

به گزارش “ورزش سه”، کمتر از دو هفته دیگر به آغاز لیگ ملتهای والیبال باقی مانده است و تیم ها در حال آماده‌سازی برای حضوری قدرتمندانه در این تورنمنت هستند. به همین منظور سایت فدراسیون جهانی والیبال به پنج نبرد حساس دور مقدماتی پرداخته و در مورد آنها توضیحاتی داده است که البته مسابقه ای از تیم ملی ایران دیده نمی شود.

*آمریکا – لهستان، 22 می در آنتالیا
این مسابقه نه تنها بازسازی فینال VNL سال گذشته است، بلکه یک درگیری تن به تن بین دو تیم برتر در رده بندی جهانی FIVB خواهد بود. هر دو تیم در المپیک پاریس حضور خواهند داشت، اما ایالات متحده با انگیزه قوی برای انتقام باخت فینال سال قبل و کسب اولین طلای لیگ ملتهای خود به این تورنمنت پا خواهد گذاشت. لهستانی‌ها نیز مطمئناً تلاش خواهند کرد تا از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند و جایگاه خود را  به عنوان تیم شماره یک جهان در رنکینگ جهانی حفظ کنند.

*فرانسه – اسلوونی، 23 می در آنتالیا 
فرانسه نه تنها میزبان بازی های المپیک آینده است، بلکه قهرمانان المپیک والیبال مردان در دوره قبل نیز هستند. در همین حال اسلوونی، یکی از قوی ترین تیم های جهان، هنوز به المپیک پاریس 2024 صعود نکرده و مشتاق است که در لیگ ملتهای به سوی این موفقیت تاریخی گام بردارد. این دو تیم آخرین بار در مسابقه جام ملتهای اروپا در سال 2023 برابر هم قرار گرفتند که در یک نبرد پنج سته اسلوونی پیروز میدان شد.

1743026

*آرژانتین – برزیل، 23 می در ریودوژانیرو 
صرف نظر از زمان، مکان دیدار این دو غول آمریکای جنوبی، دربی کلاسیک قاره همیشه شور زیادی را در بین هواداران دو تیم برانگیخته است. این بار با این واقعیت که دو تیم در رده بندی جهانی همسایه هستند، طعم بیشتری به آن اضافه می کند. برزیل در جایگاه پنجم و آرژانتین در جایگاه ششم قرار دارند. برزیلی ها که قبلاً مجوز حضور در المپیک را کسب کرده اند، میزبان این مسابقه هستند. این تیم با سرمربی کارکشته خود برناردو رزنده قصد دارد پس از دو سال ناکامی روی سکوی VNL قرار بگیرد. اما آرژانتینی‌ها نیز مایلند تا پایان دور گروهی جایگاه ششمی خود در رنکینگ جهانی را حفظ کنند تا به المپیک پاریس صعود کنند.

1937133

*ژاپن – ایتالیا، 25 می در ریودوژانیرو 
تیم ملی والیبال ژاپن سال گذشته عملکرد شگفت انگیزی در لیگ ملتهای والیبال داشت و امسال نیز مشتاق خواهد بود که حتی بهتر از این هم عمل کند. اما یکی از تنها دو تیمی که توانست ژاپنی ها را در مرحله مقدماتی 2023 شکست دهد ایتالیا بود. با این حال، زمانی که این دو تیم دوباره در مسابقه مدال برنز فصل گذشته در گدانسک به مصاف هم رفتند، آسیایی ها اروپایی ها را در یک نبرد پنج سته شکست دادند تا یک موفقیت تاریخی را جشن بگیرند. ایتالیایی‌ها علاوه بر اینکه مشتاق انتقام گرفتن هستند، اما حتی بیشتر برای راهیابی به پاریس، آماده مبارزه برای تک‌تک امتیاز ها و پیروزی در هر ست خواهند بود،  زیرا این تیم هنوز به المپیک صعود نکرده است.

1935016

*کوبا – صربستان، 19 ژوئن در لیوبلیانا اسلوونی 
اگر حد فاصل صعود به المپیک از طریق رنکینگ جهانی امروز بود، صربستان آخرین تیمی بود که به المپیک صعود می کرد، در حالی که کوبا نیز فقط یک رتبه برای صعود به المپیک از طریق رنکینگ کم می آورد. اما آخرین فرصت برای حضور در المپیک دور مقدماتی لیگ ملتهای امسال است، بنابراین زمانی که این دو تیم چند روز قبل از پایان دور مقدماتی رو در روی هم قرار می گیرند، ممکن است برای هر یک از طرفین این دیدار مرگ و زندگی باشد. هر دو تیم صربستان و کوبا مطمئناً بازیکنان و ستاره ای را دارند که آنها را در چنین نبرد مهمی همراهی کنند و برای کشورشان بدرخشند.

1739313

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا