اخبار ورزشی

اشتباه دوباره نویر: شاید حق با تراشتگن باشد!

تیم ملی آلمان پس از تساوی بدون گل مقابل اوکراین، در آخرین دیدار تدارکاتی خود، با نمایشی بسیار ضعیف در نیمه اول به سختی 2-1 مقابل یونان به پیروزی رسید.

ورزش3

به گزارش “ورزش سه”، امشب در دیدار آلمان و یونان، تیم ملی آلمان موفق شد 2-1 پیروز شود. اما درست قبل از آغاز یورو 2024، مانوئل نویر، شماره 1 تیم ملی آلمان، باز هم با عملکرد ضعیف خودش، این سؤال را ایجاد کرد که آیا او باید دروازه اول این تیم در یورو باشد یا آندره ترشتگن گزینه‌ای به مراتب بهتر است؟

دقیقه 33: یک شوت ساده از زولیس از بین انگشتان شماره 1 آلمان لیز می‌خورد و جلوی پای ماسوراس می‌افتد. او هم به سادگی دروازه آلمان را باز می‌کند.

ناگلزمان گفت: “او نه تنها آن دو موقعیت خطرناک، بلکه چند موقعیت دیگر را هم مهار کرد. من اجازه نمی‌دهم بحثی در این مورد ایجاد شود، هرچند همه تلاش می‌کنند. همیشه بعد از اشتباه، انتقاد کردن آسان است.”

این دروازه‌بان پس از حذف از لیگ قهرمانان با بایرن مقابل رئال مادرید (2-2) و همچنین در آخرین روز بازی بوندسلیگا مقابل هوفنهایم (2-4)، در هر دو بازی، یک گل بد دریافت کرد.

مارک-آندره تراشتگن، دروازه‌بان شماره 2، اخیراً گفت: “من با نظر ناگلزمان موافق نیستم.”

هواداران هم همینطور. در نظرسنجی بیلد، 72 درصد می‌گویند که تراشتگن باید در یورو درون دروازه بایستد – فقط 28 درصد طرفدار نویر بودند. ناگلزمان، سرمربی تیم ملی، در ماه مارس به طور واضح اعلام کرد که نویر در تورنمنت خانگی شماره 1 خواهد بود.

با این حال، نویر قبل از اشتباه خود، دو بار هم کلاس خود را نشان می‌دهد و با دو واکنش فوق‌العاده مقابل زولیس مهاجم دوسلدورف (دقیقه 6) مانع از گل زودهنگام یونان می‌شود.

ناگلزمان با ترکیب اصلی خود، با دو قهرمان لیگ قهرمانان، کروس و رودیگر (به جای گروس و آنتون) بازی را آغاز می‌کند. اما در ابتدای بازی همه از فرم ایده‌آل یورو فاصله دارند.

در نیمه اول، تیم ملی آلمان در خط دفاعی آشفته است، در خط میانی توپ‌های زیادی را از دست می‌دهد و در حمله ایده و موقعیت گلزنی ندارد. یونان (50 در رده بندی جهانی فیفا) که پس از حذف در پلی‌آف مقابل گرجستان در ضربات پنالتی به یورو صعود نکرده بود، با بازی‌های ترکیبی سریع و ضدحمله‌های خود، مشکلات بزرگی برای آلمان ایجاد می‌کند.

بین دو نیمه، هواداران با تشویق و شعار، تیم ناگلزمان را که در کنار زمین دائماً با حرکات دست سعی در هدایت تیم داشت، به رختکن بدرقه می‌کنند.

2031381

تیم ملی در نیمه دوم با انگیزه و عملکردی بهتر به زمین بازگشت. علاوه بر این، هواداران با موج مکزیکی و شعارها، تلاش می‌کنند تا جو یورو را در ورزشگاه ایجاد کنند – و موفق می‌شوند.

ابتدا کای هارتز (دقیقه 56) پس از ورود به زمین، گل تساوی را به ثمر می‌رساند و در دقایق پایانی، پاسکال گروس که به عنوان یار تعویضی وارد زمین شده بود، گل پیروزی‌بخش آلمان را به ثمر می‌رساند (دقیقه 89).

ستاره‌های تیم ملی اکنون تا آخر هفته از فوتبال ملی فاصله می‌گیرند و از دوشنبه در کمپ تمرینی بوندس‌لیگا در هرتسوگناوراخ، برای آماده‌سازی نهایی یورو آماده می‌شوند.

شاید این دیدار هم نظر ناگلزمان در مورد شماره یکش را تغییر نداده باشد اما اشتباهی مشابه در یورو می‌تواند همه چیز را عوض کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا