اخبار اجتماعی

۵۰۰ زندانی جرایم غیرعمد با کمک بنیاد مستضعفان از زندان آزاد شدند

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

با حمایت مالی بنیاد مستضعفان و تخصیص اعتباری معادل ۵۰۰ میلیارد ریال، زمینه آزادی ۵۰۰ بدهکار مالی گرفتار در جرایم غیرعمد فراهم شد.

این اقدام در آستانه عید سعید قربان صورت پذیرفته و تا پایان دهه «امامت و ولایت» طبق نظارت ستاد دیه شرایط استخلاص ۵۰۰ زندانی احصا شده در این طرح عملی خواهد شد.

به دنبال این طرح خداپسندانه که از تمامی استان‌های کشور مددجوی بدهکار مالی برای آزادی معرفی شده است، ۱۲ زندانی زن و ۴۸۸ بدهکار مالی مرد که اغلب در شمار سرپرستان خانواده هستند، آزاد و به آغوش خانواده باز خواهند گشت.

استان فارس با معرفی ۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در رأس فهرست عددی افراد استخلاص یافته قرار گرفته و در رتبه‌های بعد تهران و مازندران قرار دارند که هر کدام به ترتیب با شناسایی ۴۰ و ۳۰ زندانی نیازمند بیشترین انتفاع را از این حمایت داشته‌اند.

مبلغ بدهی پانصد زندانی مساعدت شده رقمی معادل ۱۰ هزار میلیارد ریال بود که طبق جدول فرآیند آزادی محبوسان غیر بزهکار ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال با طی مراحل فرآیند آزادی، مثل اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات، ارائه دادخواست‌های اعسار و تعدیل و آورده خانواده زندانیان از محکوم‌ٌبه کسر شده است.

همچنین مبلغ ۴۲۳ میلیارد ریال را ستاد مردمی دیه از محل کمک‌های مردمی تأمین و باقیمانده ۵۰۰ میلیارد ریال نهایی را هم بنیاد مستضعفان تقبل کرده است.

مجموعه خدمت‌رسانی بنیاد مستضعفان در سنوات گذشته نیز همواره حامی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد بوده و تا کنون زمینه آزادی بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ زندانی جرایم غیرعمد از استان‌های مختلف کشور را فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا