اخبار اجتماعی

یک قاتل در شاهرود از اعدام رهایی یافت

خبرگزاری مهر

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری سمنان، محمدجعفر عبدالهی گفت: به مسئولان قضائی استان تاکید شده جدیت لازم برای کسب رضایت از اولیای دم را به‌ویژه در پرونده‌های قصاص نفس دنبال کنند و سعی شود با برگزاری جلسات متعدد و مداومت جدی روحیه رأفت اسلامی و گذشت بین اصحاب پرونده‌ها را افزایش دهند.

وی عنوان کرد: در همین راستا صبح امروز موعد اجرای حکم قصاص نفس محکوم علیه در حوزه قضائی شاهرود بود و کماکان انگیزه و پشت کار مسئولان قضائی برای کسب رضایت از اولیای دم ادامه داشت.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: در نهایت، تلاش‌های دادستان عمومی و انقلاب شاهرود و صلح یار حاضر در مراسم نتیجه بخش بود و در آخرین لحظه اجرای حکم، اولیای دم از قصاص نفس صرف نظر کرده و رضایت قطعی را ارائه کردند.

عبدالهی اظهار کرد: با اخذ رضایت از اولیای دم، قصاص نفس محکوم علیه منتفی شد و پرونده برای ادامه روند رسیدگی به محاکم قضائی ارسال می‌شود.

وی افزود: با احتساب این پرونده از ابتدای سال جاری تاکنون چهار مورد گذشت از قصاص نفس کسب شده است و همچنان از شهروندان شریف، افراد صاحب نفوذ و صلح یاران دعوت به عمل می‌آید در سنت حسنه اصلاح ذات البین همیار و مددکار دستگاه قضائی در رفع خصومت‌ها باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا