اخبار اجتماعی

فعالیت ۹۲ باشگاه دانش‌آموزی نانو در سطح کشور

مدیر باشگاه دانش‌آموزی نانو گفت: امروز ۹۲ آزمایشگاه نانو در سطح کشور داریم که برای دانش‌آموزان فعالیت آموزشی انجام می‌دهند.

خبرگزاری تسنیم

شیرین علیخانی؛ مدیر باشگاه دانش‌آموزی نانو در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد:‌ ستاد نانو فناوری با حمایت معاونت علمی 8 سال پیش تصمیمی گرفتند مبنی بر اینکه سوبسیدی به پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و مدارسی که خواهان تجهیزات نانویی هستند، بدهند.

وی گفت:‌ یعنی 60 تا 70 درصد هزینه خرید این تجهیزات را ارائه دادند و مابقی آن یعنی 30 درصد را آموزش و پرورش آن شهر یا استان می‌پردازد. کار خرید و تجهیز این آزمایشگاه‌ها را باشگاه نانو انجام داد و امروز 92 آزمایشگاه نانو در سطح کشور داریم که برای دانش‌آموزان فعالیت آموزشی انجام می‌دهند.

علیخانی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال دستگاه الکتروریسی با هدف آموزش نانوالیاف در آزمایشگاه‌ها مستقر شد؛ ما آموزش ساخت نانوالیاف و کارگاه‌های عملی و ساخت را در آزمایشگاه‌های پژوهش‌سراها داریم که به کمک این دستگاه‌ها انجام می‌شود.

وی تأکید کرد:‌ یکی از برنامه‌هایی که برای فعال‌سازی این آزمایشگاه‌ها داریم برگزاری مسابقات توانمند “نیلوفر آبی” است که براساس این دستگاه‌ها، ماهانه آزمایشی طراحی می‌شود و بر روی سایت باشگاه نانو قرار می‌گیرد و دانش‌آموزان و معلمان آن را انجام می‌دهند و فیلم آن برای ما ارسال می‌کنند و بعد از داوری به فیلم‌های برتر جوایزی تعلق می‌گیرد.

مدیر باشگاه دانش‌آموزی نانو خاطرنشان کرد: هدف ما از این کار آن است که تجهیزات و وسایل آزمایشگاه مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا