اخبار اجتماعی

زائران به این موارد پزشکی در مشاعر دقت کنند

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به برپایی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تخصصی در مشاعر گفت: تمامی مراکز پزشکی و درمانی جمعیت هلال احمر به طور ۲۴ ساعته پذیرای زائران خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، طاهر درودی؛ مدیر عملیات بهداشتی درمانی حج 1403 و معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور پزشکان و متخصصان در مشاعر اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر همانند سال گذشته برای ارتقاع خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی در عملیات حج 1403 در مکه، مدینه و هتل‌هایی که زائران در آن اسکان دارند حضور دارد، اکنون با آغاز اعمال ‌و مناسک در مشاعر مقدسه از جمله منا، عرفات و مشعر هم به زائران خدمات پزشکی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: تفاوت خدمات امسال نسبت به سال گذشته افزایش سطح کیفیت خدمات پزشکی است و با توجه به حضور زائران در مشاعر، همکاران مرکز پزشکی حج و زیارت در مکاتب 9 گانه به صورت 24 ساعته به شکل بیمارستانی و درمانگاهی حضور دارند و خدمات ما شامل تمامی رده‌های تخصصی و بخش‌های بستری موقت، اکو، آزمایشگاه، پرستاری، گچ‌گیری‌، بخیه و… است.

مدیر عملیات بهداشتی درمانی حج 1403 با اشاره به اینکه به زائران اهل سنت هم که روز ترویه به منا رفتند خدمات ارائه شد، افزود: تا آخرین زائری که در عرفات حضور داشته باشد، درمانگاه‌های مرکز پزشکی حج بیمار پذیرش خواهند کرد. همچنین درمانگاه و بیمارستان منا هم تا پایان روز 12 ذی‌الحجه برپا است.

وی با اشاره به چند توصیه پزشکی به زائران بیت‌الله الحرام اظهار کرد: در چند سال آینده مهمترین مشکل زائران ما گرما زدگی خواهد بود بنابراین کهنسالان باید بر اساس برنامه خود داروهایشان را در این چند روز مصرف کنند و از قرارگیری در معرض مستقیم نور آفتاب بپرهیزند.

مدیر عملیات بهداشتی درمانی حج 1403 ادامه داد: زائران بعد از خارج شدن از احرام تا پایان روز 12 از لباس خنک نخی سفید و پس از تکمیل اعمال و مناسک آقایان از عینک آفتابی و کلاه استفاده کنند. با توجه به شرایط موجود توصیه می‌کنیم زائران از «جبل‌الرحمه» بالا نروند مبادا در اجرای مناسک اعمالشان دچار اخلال شود و آب و مایعات مصرف کنند و اگر با مشکل یا ناخوشی مواجه شدند به مرکز پزشکی مراجعه کنند. 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا