اخبار اجتماعی

حمایت از توسعه ۲۰ هزار روستا تا پایان سال

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مرتضی نیازی معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  روستا‌ها یکی از محور‌های توسعه تولید در کشور هستند و به همین منظور و متناسب با رسالت توانمندسازی، از ظرفیت روستا‌ها برای توسعه استفاده کردیم و باید توجه داشت اقتصاد روستایی، ادبیات و امکانات و الزامات خاص خودش را دارد.

وی گفت: بنیاد برکت با استفاده از الگو‌های اشتغالزایی به دنبال حمایت از طرح‌های اشتغالزایی در روستاها است تا افراد توانمند روستایی بتوانند طرح‌های اقتصادی خود را اجرا کنند.

معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت گفت: این بنیاد به ۱۵ هزار روستا ورود کرده و درحال انجام اقدامات اشتغالزایی و خدمات رسانی است و تا پایان سال به ۲۰ هزار روستا ورود می‌کنیم و به روستاییانی که می‌خواهند کسب و کاری را در حد ظرفیت روستایی راه اندازی کنند خدمات رسانی خواهیم کرد.

نیازی گفت: حمایت از روستا‌های دارای ظرفیت پرورش زنبور عسل و تولید عسل در اولویت اقدامات است و اگر یک نهاد سازی و الگوی رفتاری توسط دستگاه‌های ذیربط شکل گیرد روستاییانی که به شهر‌ها و حاشیه شهر‌ها مهاجرت کردند اطمینان پیدا می‌کنند که درصورت بازگشت به روستا از اشتغال آن‌ها حمایت دائمی خواهد شد.

 وی اظهار کرد: مسئله و عامل اصلی که باعث کوچ و مهاجرت روستاییان به شهر‌ها و حاشیه شهر‌ها می‌شود بحث اشتغال و امنیت و پایداری معیشت است در غیر این صورت زیرساخت‌ها در روستا‌های کشور تا ۹۵ درصد وجود دارد.

معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت گفت: زنجیره آبی و زنجیره سبز در روستا‌های کشور یکی دیگر از اولویت های حمایتی بنیاد برکت است

نیازی گفت: زنجیره آبی مربوط به حوزه پرورش آبزیان است که در روستا‌های ساحلی دنبال می‌شود و زنجیره سبز هم در گلخانه‌ها و کشت نهال است  و در کنار توجه به زنجیره‌ها، باید به پتانسیل‌های منطقه و کسب و کار‌های مهارت محور نیز توجه داشت زیرا تلفیق همه این عوامل باعث می‌شود که یک روستا، روستای کامل و پایدار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا