اخبار اجتماعی

تاکنون تخلف انتخاباتی در کلان شهر تهران ثبت نشده است

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

حامد شایان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۳۸۵۰ شعبه اخذ رأی در تهران در نظر گرفته شده است که از این میان ۳۱۲ شعبه سیار هستند و از این طریق افرادی که در بیمارستان‌ها، کارخانجات و… امکان جابه‌جایی ندارند در انتخابات شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه جانمایی شعب اخذ رأی در شهر تهران انجام شده است، گفت: تعداد ۴۰ درصد شعب اخذ رأی در مساجد و ۶۰ درصد آنها در اماکن دیگر به‌خصوص مدارس قرار دارند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران ادامه داد: حدود یک سال است که برای تنظیم جانمایی شعب اخذ رأی اقدام کرده‌ایم تا در هر محله تهران شعبه اخذ رای قرار بگیرد و شرکت در انتخابات سهل‌تر باشد که در این خصوص هم‌اکنون در تمامی محلات شعبه اخذ رای وجود دارد و با هماهنگی‌های انجام شده در هر منطقه یک پاتوق رأی اولی‌ها خواهیم داشت.

شایان با بیان اینکه در حال حاضر مشغول توزیع اقلام انتخاباتی برای شعب هستیم، افزود: ۱۸ ستاد منطقه در پایتخت داریم که در هر کدام از این موارد فرمانداری نماینده دارد؛ همچنین قریب به ۷۰ هزار نیرو به‌طور مستقیم اجرای فرایند انتخابات را بر عهده دارند که آموزش اعضای شعب اخذ رأی به طور کامل انجام شده است.

وی اضافه کرد: در هر شعبه اخذ رأی بسته به درجه‌بندی آنها ۵، ۷ و ۹ عامل اجرایی، ۳ تا ۵ عامل نظارتی، نماینده فرماندار و افراد انتظامی مستقر است که این افراد در آنجا مستقر می‌شوند؛ همچنین در این دوره هر نامزد در شعب اخذ رای می‌تواند یک نماینده داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت: همان‌طور که در انتخابات مجلس شورای اسلامی هیچ موضوع امنیتی و… گزارش نشد و انتخابات با امنیت کامل برگزار شد انتخابات ریاست‌جمهوری هم ان‌شاءالله در امنیت کامل برگزار می‌شود.

شایان بیان کرد: تعرفه‌های انتخابات چاپ شده و به دست ما رسیده است و کمبودی در این خصوص نداریم و در فضای امن و در چارچوب نظم و قانون انتخابات و با حضور عوامل نظارتی توزیع خواهند شد.

وی با بیان اینکه اعلام حمایت جایگاه‌های حقوقی از کاندیدا باید به طور رسمی اعلام شود در غیر این صورت اعلام آن تخلف است، گفت: تاکنون درخصوص تخلف ستاد کاندیدای انتخابات گزارشی اعلام نشده است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت: فعالیت عوامل اجرایی انتخابات در حوزه تبلیغات به نفع کاندیدای خاصی در راستای رعایت اصل بی‌طرفی و فعالیت کارمندان در زمان اداری تخلف است که در این خصوص هم گزارش تخلفی به ما نرسیده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا