اخبار اجتماعی

انتقاد عضو شورای شهر به آلودگی هوا: دو نیروگاه از مازوت استفاده می‌کنند

خبرگزاری خبرآنلاین

مهدی پیرهادی؛ رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جریان یکصدونودوهفتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهروندان تهرانی از تنفس در این شهر نارضایتی شدیدی دارند، اظهار کرد: فارغ از اینکه چه دستگاه و مرجعی مقصر آلودگی هواست، واقعیت این است که تهران هوای آلوده دارد و شهروندان این هوا را استشمام می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این هوا بسیاری از بزرگسالان و سالمندان نیز همانند کودکان دچار مشکلات جدی شده‌اند.

پیرهادی با اشاره به گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در سال ۱۴۰۱ و قرائت این گزارش در تیرماه امسال گفت: سازمان محیط زیست متولی اجرای ۶۰ ماده قانونی است که کمتر از ۱۰ درصد آن محقق شده روند تغییر ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون روند کاهشی دارد اما بسیار بیشتر از حد مجاز است.

رئیس کمیسیون سلامت‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: بنا بر گزارش کمیسیون اصل ۹۰ سوخت‌های تولیدی کشور از جمله بنزین، نفت گاز و … سوخت‌های مطابق استاندارد ملی نیستند و بر اساس همین گزارش از ۱۶ نیروگاه کشور، ۱۴ نیروگاه مازوت مصرف می‌کنند.

وی همچنین با اعلام این خبر که در زمستان سال گذشته نیز در نیروگاه‌های اطراف تهران مازوت‌سوزی انجام شده تصریح کرد: اسناد و مدارک این موضوع وجود دارد.

پیرهادی با اعلام این خبر که در روز گذشته نیز در جلسه استانداری تهران نماینده پخش و پالایش رسما اعلام کرد که دو نیروگاه از مازوت استفاده می‌کنند، افزود: شاید در دولت‌های قبلی کمتر به این مسئله توجه شده بود اما در این دوره به صورت ویژه به بحث مازوت‌سازی ورود شده است و باید این موضوع حل و فصل شود.

جزئیات محدودیت جدید تردد در پایتخت؛ تردد تا این روز زوج و فرد شد

۲۳۳۲۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا