اخبار اجتماعی

اعتبارات گردشگری استان سمنان ۶۰۰ درصد رشد داشته است

خبرگزاری مهر

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب یکشنبه در نشست صمیمانه با فعالین حوزه گردشگری استان به میزبانی سالن غدیر استانداری سمنان ضمن بیان اینکه اعتبارات گردشگری استان سمنان ۶۰۰ درصد رشد داشته است، ابراز داشت: این اعتبارات تا حد زیادی توانسته به فعال بودن این حوزه کمک کند اما کافی نیست و نیازمند تلاش‌های بیشتر است.

وی به برگزاری چهار جشنواره گردشگری طی این هفته کویر در دلازیان سمنان، شیره انگور مایان دامغان، سنجد کلامو بسطام و انگور شاهرود خبر داد و افزود: در حوزه جشنواره‌های گردشگری باید این آمادگی وجود داشته باشد تا با جذب و دعوت گردشگران داخلی و خارجی، جشنواره‌هایی در خور و شأن مردم مهمان‌نواز استان برگزار شود.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه باید کوشید تا استان از معبر به مقصدی برای گردشگری تبدیل شود، ابراز داشت: ظرفیت‌های موجود حوزه گردشگری در استان برای این منظور باید به کار گرفته شود.

هاشمی مهیا شدن زیر ساخت‌های توریستی در همه حوزه‌ها از جمله صنعت، معدن، سلامت و غیره را یک ضرورت برشمرد و تصریح کرد: با جذب و ورود این نوع توریست‌ها به استان چرخه اقتصاد استان رونق دوچندان خواهد یافت.

وی بابیان اینکه احداث اقامتگاه‌های بوم گردی بسیار اقدام خوب و قابل تقدیری است، افزود: این آمادگی در استان وجود دارد تا حمایت‌های لازم در راستای رونق حوزه گردشگری به ویژه احداث اقامتگاه‌های بوم گردی انجام شود.

به گزارش مهر، در این نشست جمعی از مدیران کل ستادی استانداری، مدیر کل میراث فرهنگی استان و بیش از ۲۵ نفر از فعالان حوزه گردشگری استان سمنان حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا