اخبار اجتماعی

اطلس زبان‌شناسی در حال تدوین است

خبرگزاری مهر

به گزارش خبرنگار مهر، ذات الله نیکزاد، در مراسم هفته پژوهش و فناوری که امروز در موزه ملی ایران برگزار شد گفت: در سال جاری با توجه به فعالیت‌های انجام شده پیشرفت داشته ایم و در بخش‌هایی نیاز داریم که تلاش بیشتری کنیم.

وی با نشان دادن نقشه پژوهش‌های انجام شده در کشور گفت که این نقشه برای آسیب شناسی فعالیت‌های باستانی و پژوهشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نقشه نشان می‌دهد ما کجا کم کرد کردیم و کجا بیشتر.

نیکزاد افزود: در یک سال اخیر همایش چشم انداز راه ابریشم و بیستمین گردهمایی باستان شناسی را برگزار کردیم. همچنین نشستی درباره ماهیت و اصالت نقش برجسته ساسانی برگزار شد. نشستی درباره کوروش هخامنشی از افسانه تا واقعیت را برگزار کردیم که برای اولین بار چنین برنامه‌ای اجرا می‌شد.

وی، موضوعات مهم پژوهشی را بیان کرد و گفت: اطلس زبان شناسی در حال تدوین است. زبان‌ها و گویش‌های ایرانی در خطر، مطالعات حوزه فرهنگی ایران، میراث در خطر بناها و شهرهای ایرانی، مخاطرات محیطی، تغییرات اقلیمی و میراث طبیعی، احیای هنرهای فراموش شده و نوآوری در هنرها و صنایع، اطلس‌های میراثی، گردشگری و هنرهای ملی از جمله موضوعات پژوهشی است

نیکزاد افزود: تعمیق دانش در حوزه میراث فرهنگی و نشر و احیای اندیشه و رفتار پژوهشی در بدنه وزارتخانه، کاربردی سازی پژوهش و تاکید بر رویکردهای فناورانه، تبادل دانش در مقیاس بین المللی و تقویت بنیه علمی از برنامه‌ها و سیاست‌های پژوهشگاه میراث فرهنگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا