اخبار سیاسی

موشک ها و پهپادهای ایران، بلای جان آمریکایی ها /ما هیچ وقت کسی را تهدید نکردیم اما…

خبرگزاری خبرآنلاین

احمد وحیدی، وزیر کشور در سلسله نشست‌های آرمان تا واقعیت با حضور دانشجویان در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: یک زمانی به دنبال یک آر پی جی بودیم اما اکنون، به جایی رسیده‌ایم که آمریکایی‌ها می‌گویند پهپادهای ایران معادلات قدرت بین‌الملل را به هم می‌ریزد. ما هیچ وقت کسی را تهدید نکردیم اما آن‌ها می‌گویند موشک‌های ایران معادلات بین‌المللی قدرت را به هم می‌ریزد.

وزیر کشور در پاسخ به پرسش نماینده تشکل دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص دخالت نمایندگان مجلس در عزل و انتصاب مدیران، عنوان کرد: در رابطه با عزل و نصب و نقش نمایندگان؛ ما اصولا برای چه هستیم؟ آیا هستیم که با هم دعوا کنیم؟ مردم رای داده‌اند که قوه‌ها با هم دعوا کنند یا مسأله‌ای را حل کنند؟

وی افزود: فلسفه حکمرانی با اینکه افرادی با هم دعوا کنند در تضاد است. آنچه مردم می‌خواهند این است که قوا دست به دست هم دهند و کشور را اداره کنند به گونه‌ای که مردم در رفاه باشند.

وحیدی در خصوص معاون سیاسی وزارت کشور، افزود: بخشنامه‌ای صادر شده بود که موجب سوءتفاهم بین نمایندگان شده بود و نمایندگان تصور کردند به آن‌ها توهین شده است، یا نباید کار خود را انجام دهند. واقعا چنین قصدی نبود که جلوی کار نمایندگان گرفته شود. این سوءتفاهم متاسفانه ایجاد شده بود اما شخص معاون ترجیح داد که استعفا دهد و من نیز قبول کردم؛ دلیل این بود. ناچار هستیم ببینیم چه چیزی مهم‌تر است؟ همراهی دو قوه مهم‌تر است با بروز اختلاف؟ این موضوع تبدیل به سوءتفاهم شده بود بنابراین بر اساس اصل هماهنگی و همکاری قوا، با استعفای معاون موافقت کردم و به نظرم کار عقلانی و منطبق با منطق بود.

2727

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا