اخبار سیاسی

مشارکت بیش از 50 درصد خواهد بود/ رقیب اصلی قالیباف کیست؟

محمود صادقی، نماینده مجلس دهم در گفتگو با تابناک درباره فضای انتخاباتی حاکم بر کشور گفت: اگر نامزدها در گفت‌گو‌ها و مناظره‌ها بتوانند نظرات  افراد را برای مشارکت بیشتر جلب کنند قطعا مشارکت از ۵۰ درصد بیشتر هم خواهد شد.

خبرگزاری تابناک

به گزارش تابناک، محمود صادقی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با تابناک از  عملکرد شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها انتقاد کرد و گفت:  از ۸۰ نفر داوطلب انتخابات ریاست جمهوری از طرف  شورای نگهبان تنها شش نفر  تایید صلاحیت شدند!

وی با بیان اینکه  دربین ثبت‌نام شدگان، شخصیت‌ها افراد بانفوذ و با سابقه اجرایی حضور داشتند که تایید صلاحیت نشدند، گفت: این موضوع  می‌تواند حق آزادی انتخابات را از مردم سلب کند، افرادی همانند آقای لاریجانی، احمدی‌نژاد و جهانگیری این افراد با حضورشان انتخابات را می‌توانستند رقابتی‌تر و پرشورتر کنند.

 

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به چیدمان و آرایش نامزدها برای رقابت در انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات  ریاست جمهوری، تصریح کرد: در این دوره پنج کاندید از اصولگرایان و یک نامزد از چهره‌ اصلاح طلبان انتخاب شده است. اگر در طیف اصلاح طلبی تنوع بیشتری لحاظ می‌شد انتخابات رقابتی‌تر می‌شد.

 

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: اگر چه در سطح جامعه هنوز آن رغبت ایجاد نشده است اما به نظر می‌رسد مشارکت در انتخابات نسبت به گذشته بهتر خواهد بود. طبق نظر سنجی‌ها مشارکت بالای ۵۰ درصد اتفاق خواهد افتاد، اگر نامزدها در گفت‌گو‌ها و مناظره‌ها بتوانند نظرات  افراد را برای مشارکت بیشتر جلب کنند قطعا مشارکت از ۵۰ درصد بیشتر هم خواهد شد.

 

پزشکیان رقیب اصلی قالیباف است؟

 

صادقی در پاسخ به شایعه‌ای که درباره حمایتش از حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پور‌محمدی بیان شده است، گفت: بنده عضو هیئت رئیسه جبهه اصلاحات هستم؛ در واقع از نظر تشکیلاتی  اعلام کردم که حامی مسعود پزشکیان هستم. در مورد  نامزد انتخاباتی پور محمدی تنها یک اظهار نظر کردم که ایشان دیدگاه‌های تحول خواهانه را مطرح کردند تنها همین مورد را در خصوص ایشان بیان کردم و هیچ ارتباطی با آقای پور‌محمدی ندارم.

 

صادقی در ادامه گفت: انتظار می‌رود پزشکیان صریح‌تر با مردم صحبت کند و برنامه‌های خود را نشان دهد که قدرت  حکمرانی با پیچیدگی‌های موجود را دارد و با تعامل سازنده و طبق آنچه که قانون اساسی گفته است؛ حامی وحافظ حقوق مردم است.

 

صادقی با بیان رقابت بین نامزدها، خاطرنشان کرد: رقابت اصلی در انتخابات بین آقایان پزشکیان و قالیباف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا