اخبار سیاسی

قادری: درآمدهای مالیاتی نسبت به سال گذشته افزایش نیافته است

خبرگزاری مهر

به گزارش خبرنگار مهر، «جعفر قادری» در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: دولت لایحه بودجه سال آینده را با رویکرد واقعی تدوین کرده است؛ قیمت هر بشکه نفت ۶۵ دلار پیش‌بینی شده که این قیمت بسیار واقعی و کارشناسانه تعیین شده است؛ همچنین درآمدهای صادراتی هم با رویکرد منطقی، پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه به صورت کلی دولت هزینه‌ها و درآمدها را واقعی و با رویکرد منطقی پیش‌بینی کرده است افزود: همچنین کسری تراز عملیاتی کاهش یافته که علت آن، پیش‌بینی واقعی درآمدهای نفتی است.

قادری گفت: با توجه به مشکلاتی که در تحقق منابع نفتی وجود دارد، دولت ناچار شده درآمدهای مالیاتی را در نظر بگیرد و ذکر این نکته حائز اهمیت است که درصد درآمدهای مالیاتی نسبت به سال گذشته افزایش نیافته چراکه سال گذشته ۶۰ درصد بود و امسال ۴۹ درصد شده و کاهش یافته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت قرار است منابع مالیاتی را از محل فرارهای مالیاتی تامین کند گفت: در لایحه بودجه سال آینده، احکام بسیار خوبی در حوزه اشتغال پیش‌بینی شده است؛ ما باید واقعیت‌های کشور را در نظر بگیریم و بر اساس آن، نقطه نظرات خود را مطرح کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره افزایش ۱۸ درصدی حقوق بازنشستگان گفت: این ۱۸ درصد، مازاد بر منابع پیش‌بینی شده در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است و بازنشستگان از این حیث، هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند؛ در زمان بررسی لایحه بودجه می‌توان اصلاحاتی را در آن اعمال کرد و مجلس این اختیار را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا