اخبار سیاسی

شنبه قبل از ظهر نتایج انتخابات اعلام می‌شود

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

رئیس ستاد انتخابات کشور در گفت و گوی ویژه خبری:

سید محمد تقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور با حضور در برنامه گفت و کوی ویژه خبری در ارتباط با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد:در کشور حدود شصت هزار شعبه در داخل و خارج کشور داریم. حدود پانزده هزار این حوزه‌ها سیار هستند و نود هزار نقطه رای دهی داریم.  
وی ادامه داد:در خارج کشور حدود ۹۹ کشور ۳۴۴ شعبه اخذ رای داریم؛ که از مهمترین آن‌ها در  آمریکا سی شعبه  و در آلمان پنج شعبه داریم.
شاهچراغی درباره رای گیر در عربستان سعودی گفت:در عربستان در سفارت خانه‌ها و کنسولگری‌ها افراد میتوانند رای دهند و از هشت صبح تا شش بعد از ظهر در شعب خارج از کشور رای دهی انجام میشود.

وی همچنین افزود: حدود ۳۲ هرار شعبه در مدارس هستتد.

شاهچراغی تصریح کرد: کار خوبی که امسال انجام شد در پیامرسان‌های داخلی آدرس‌ها و نقشه شعب ارائه شده است. در تلاش بودیم شعبی که مردم قبلا اطلاع داشتند فعال باشند که اینگونه نیز شد.  

وی گفت:در قانون مجلس پنج سند ولی در انتخابات ریاست جمهوری دو سند هویتی شناسنامه و کارت ملی و ریاست جمهوری قابل ارایه است و مهر شناسنامه حذف شده است.  

وی افزود:احراز هویت‌ها کاملا الکترونیکی است. اخذ رای توسط تعرفه کاغدی خواهد بود، همه تلاش دشمنان ما خدشه دار کردن راهبردهاست، اما تمام انتخابات‌های ما در سلامت کامل بوده است البته این به معنای تخلف فردی نیست، حدود یک میلیون از مردم در شعب اخذ رای حاضر هستند اعم از ناظران شورای نگهبان و  بازرسان وزارت کشور. هر نامزدی هم که مایل باشد می تواند نماینده خود را در شعب رای داشته باشد.

وی ادامه داد: الان هزاران نماینده از نامزد‌ها در داخل و خارج از کشور حضور دارند. همه پیش بینی‌ها به گونه‌ای رقم خورده است امکان تقلب وجود نداشته باشد. حتی یک نفر هم تعرفه‌ها را ندیده است و کد‌های روی تعرفه‌ها به گونه‌ای است که امکان تقلب وجود ندارد.  

شاچراغی تاکید کرد: در قانون ذیل هیات اجرایی کمیسیون نطارت بر تبلیغات داریم که موظف هستند در برنامه‌های تولیدی و زنده نامزد‌ها حاضر باشند. همه ظرفیت ها فراهم شده است و براساس بازدید‌های میدانی شور انتخاباتی خوبی در کشور فراهم شده است. امیدوارم همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند شاهد دوره خوبی برای قوه مجریه باشیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت:‌دو کشور عربستان و کانادا راضی به استقرار شعب اخذ رای نشدند. در سفارت و کنسولگری‌ها امکان اخذ رای وجود دارد. همچنین در نزدیک‌ترین نقطه به مرز در این کشور امکان اخذ رای وجود دارد. قانون یک روز کامل را برای انتخابات پیش بینی کرده است مگر افرادی که داخل شعبه حضور داشته باشند. 

رئیس ستاد انتخابات کشور در ارتباط با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: شنبه قبل از ظهر نتایج انتخابات اعلام می‌شود البته هر چه زودتر بتوانیم نتایج را اعلام می‌کنیم. اما به شکل طبیعی صبح شنبه این نتایج اعلام و به امید خدا از باب اعلام نتیجه کار را انجام دهیم و ما بقی آن با شورای نگهبان خواهد بود.

وی در انتها گفت:‌تشکر میکنم از همه همکاران که در طی این مدت ما را همراهی کردند، توصیه ما این است مردم در اولین وقت و همان صبح برای رای دادن مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا