اخبار سیاسی

حضور مردم پای صندوق‌های رأی تجلی همبستگی اجتماعی است

خبرگزاری مهر

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از آنکه رأی خود را در صندوق رأی در محل شورای نگهبان انداخت، در جمع خبرنگاران در مورد اهمیت حضور مردم پای صندوق‌های رأی، گفت: مسئله انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه حق مردم را در سرنوشت خودشان متجلی می‌کند، یک جهت ایمانی هم دارد و مردم سالاری دینی با حضور مردم پای صندوق‌های رأی حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران، نظام بی بدیلی است و جمهوریت نظام با حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و شرکت در سرنوشت خودشان است، لذا انتخابات از مقدمات مردم‌سالاری دینی است و مردم باید در تعیین سرنوشت خودشان شرکت کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی، اعمال قوه مجریه به جز مواردی که مستقیماً بر عهده مقام معظم رهبری است، از طریق رئیس جمهور است.

وی بیان کرد: حضور مردم پای صندوق‌های رأی تجلی همبستگی اجتماعی است که مسئله مهمی در تمام جوامع است، به خصوص در جامعه ما که پیام مهمی برای بیگانگان دارد که مردم به سرنوشت خودشان اهتمام دارند و همبستگی دارند. در جمهوری اسلامی ایران رأی دادن برای تحقق جامعه ایمانی و مردم سالاری دینی است.

آملی لاریجانی تاکید کرد: همه ما موظفیم و البته دارای حق هستیم که در انتخابات شرکت کنیم و به دنیا نشان دهیم که مردم پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند و ارزش‌های انقلاب، عدالت و آزادی است و نشان می‌دهد مردم در سرنوشت خودشان ذی حق هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدواریم با حضور حداکثری مردم در انتخابات، نظام جمهوی اسلامی در دنیا بتواند اقتدار خودش را نشان دهد و سطح امنیت ملی ما با حضور مردم ارتقا پیدا کند.

وی اظهار کرد: امیدوارم خداوند آنچه خیر است برای مردم مقدر کند و ما مطمئنیم مردم برای تعیین سرنوشت خود اهتمام دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا