اخبار سیاسی

جلوی سوء استفاده سیاسیون از قومیت و مذهب را بگیریم! 

چطور می شود قابلیتی به وجود آورد که سوءاستفاده افراد داخلی و خارجی را در بستر انتخابات از بین برد؟   

خبرگزاری تابناک

به گزارش تابناک، دوباره انتخابات شد و سوء استفاده تحقیرآمیز و فریبکارانه اصلاح طلبان از گسل‌های قومی مذهبی آغاز شد!‌ کسانی‌ که همه عمر سخنی از اهل سنت و بلوچ و ترک و کرد به میان نیاورده اند حالا غمخوار همه آنان شده اند که زشت بودن آن هویداست! ولی سوال من این است که اساسا چطور می شود قابلیت این موضوعات برای سوءاستفاده افراد داخلی و خارجی را از بین برد؟ 

پاسخ معلوم است: اجرای عدالت و رفع تبعیض که لازمه تحقق واقعی آن هم اصلاح نگرش های‌ افراطی است! 

اینکه در برخی نقاط کشور مثل سیستان و بلوچستان توسعه نیافتگی وجود دارد الزاما بخاطر «تبعیض» نیست هر چند در برخی مدیران بومی ممکن است این نگاهها نیز باشد ولی احساس اقلیت ها از آن وضعیت به محرومیت ناشی از تبعیض قومی یا مذهبی می گراید که راه حل آن ایجاد توسعه و اجرای عدالت است.  

اما برای اینکه رفتارهای اجتماعی و سیاسی اقوام و مذاهب نیز با یکدیگر بهبود یابد، باید هم جلوی افراطیون آنان با قوت ایستاد و اجازه تحریک احساسات مذهبی یا قومی را به هیچ وجه نداد و هم با کارهای فرهنگی، نگرش های دوقطبی ساز و واگرایانه قومی یا مذهبی را به حاشیه راند که در اینجا نقش اهالی معتدل فکر و هنر و کنش‌گران وحدت معنادار می شود. 

امیدوارم با تلاش همه به روزی برسیم که که کلمات سنی و کرد و بلوچ و… هیچ احساس تمایز یا اقلیتی را برنیانگیزد. آمین!    علیرضا کمیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا