اخبار سیاسی

توسعه دیپلماسی انرژی در ونزوئلا به کمک شرکت‌های دانش بنیان نفتی

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حسین حسین‌زاده رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره بازارسازی‌های دولت در کشور‌های آمریکای لاتین و فعال کردن پالایشگاه‌های فراسرزمینی گفت: یکی از بهترین سرمایه گذاری‌ها از نظر سودآوری و اشتغال حوزه انرژی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در هیچ صنعتی سودآورتر از حوزه انرژی نمی‌توان پیدا کرد و این یک اصل است و کشور ما هم از این موضوع مستثنی نیست به همین دلیل است که سرمایه گذاری در حوزه انرژی یکی از سودآورترین سرمایه گذاری‌ها در کشور ما است. 

حسین‌زاده بیان کرد: دولت سیزدهم و وزارت نفت در زمینه انرژی اقدامات زیادی در عرصه داخلی و به خصوص بین‌المللی داشته‌اند. دولت سیزدهم با فعال کردن دیپلماسی انرژی به ویژه در حوزه‌های فراسرزمینی و صدور خدمات فنی و مهندسی گام‌های مثبت زیادی برداشته است.

نماینده مردم لارستان در مجلس اظهار کرد: وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت بار‌ها اعلام کرده‌اند که طرح‌های زیادی برای بازارسازی انرژی و توسعه تجارت انرژی دارند و تا کنون طرح‌های زیادی در این حوزه عملیاتی شده است. 

رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: مجلس به عنوان بازوی قانونی پای کار است تا این بازارسازی‌های دولت با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند. 

وی بیان کرد: یکی از راه‌های خنثی کردن تحریم‌ها، دیپلماسی قوی انرژی و ایجاد پالایشگاه‌های فراسرزمینی، تکمیل پالایشگاه‌ها و صدور خدمات فنی و مهندسی به این پالایشگاه‌ها است.

رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اقدام مهم دیگر در حوزه انرژی حضور یافتن شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از تولیدات آن‌ها در حوزه پالایشگاه‌های فراسرزمینی است.

حسین‌زاده گفت: توسعه پالایشگاه‌های فراسرزمینی و انعقاد قرارداد‌های جدید با کشور‌های آمریکای لاتین در سفر اخیر رئیس جمهور به این قاره صورت گرفت و صادرات گاز و پتروشیمی به این کشور‌ها بازارسازی جدید دولت است. 

وی افزود: در دو سال گذشته اقدامات و بازارسازی‌های زیادی در زمینه توسعه تجارت انرژی به ویژه در کشور‌های آمریکای لاتین انجام شده است. 

نماینده مردم لارستان در مجلس اظهار کرد: با قرارداد‌های منعقد شده با ونزوئلا در توسعه، بهره وری و بهره برداری از پالایشگاه‌های فراسرزمینی سهیم هستیم و نیرو‌های فنی ما در این کشور در حال کار هستند و تجهیزات تولیدی آن‌ها در پالایشگاه‌های این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: ۲ میلیون و ۷۰۰ قطعه پالایشگاهی دانش بنیان به ونزوئلا صادر شده تا در پالایشگاه‌های فراسرزمینی مورد استفاده قرار بگیرد که رقم قابل توجهی است و ارزآوری بالایی برای کشور داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا