اخبار سیاسی

تصاویری از چند مقام دولتی پای صندوق رأی /اعضای شورای نگهبان به ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات رفتند

خبرگزاری خبرآنلاین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم امروز (جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه) آغاز شد.

در این میان تعدادی از مقامات و شخصیت‌های سیاسی از جمله عیسی‌زارع‌پور، وزیر ارتباطات، مجید میراحمدی، معاون امنیتی-نظامی وزیر کشور، سید محمد تقی شاهچراغی، معاون سیاسی وزارت کشور و اعضای فقهی و حقوقی شورای نگهبان رأی خود به صندوق انداختند.

مجید میراحمدی، معاون امنیتی-نظامی وزیر کشور

تصاویری از چند مقام دولتی پای صندوق رأی /اعضای شورای نگهبان به ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات رفتند

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات: تا الان ۹۹ درصد استعلامات هم به شکل برخط انجام شده است

زارع‌پور بعد از رأی دادن، با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در محل ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی باتوجه به اینکه این دوره هم مثل دوره گذشته احراز هویت و استعلامات به شکل برخط انجام و در هشت حوزه انتخابیه هم انتخابات به شکل کاملاً الکترونیک رخ می‌دهد، نقش ارتباطات مهم است.

بنا به گزارش ایسنا، وی افزود: آخرین آمار سامانه پایش حوزه‌های انتخابیه دریافت کردم ۹۹.۷ درصد دستگاه‌ها تا این ساعت بیش از یکبار وصل شدند و ۹۹ درصد استعلامات هم به شکل برخط انجام شده و نشان می‌دهد زیرساخت‌های ارتباطی کشور برای انتخابات فراهم است.

تصاویری از چند مقام دولتی پای صندوق رأی /اعضای شورای نگهبان به ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات رفتند

سید محمد تقی شاهچراغی، معاون سیاسی وزارت کشور

رئیس ستاد انتخابات کشور: ورقه‌های در یک پاکت نگهداری می‌شود

محمدتقی شاهچراغی، رئیس ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: جمع‌بندی که از نظرات مردم، مجریان و ناظران انتخابات گرفته شد، چند شاخصه ویژه برای برگزاری الکترونیکی انتخابات جمع‌آوری شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: صرفه‌جویی در وقت و هزینه، سهولت رأی‌دهی، دقت بالا و امنیت خوب از مهمترین ویژگی‌های این شکل انتخابات است. به همین دلیل در حوزه‌هایی مثل تهران که قریب به ۳ هزار و ۷۰۰ شعبه در این مرحله دارد از این ظرفیت استفاده کردیم.

شاهچراغی با بیان اینکه ستاد انتخابات و وزارت کشور ظرفیت دارد تا در دوره آینده هم به سمت انتخابات الکترونیکی حرکت کنیم، تصریح کرد: چون رأی امانت مردم است باید به صورت طبیعی از آن مراقبت شود. این دستگاه چنین اقدامی را هم انجام می‌دهد. ضمن اینکه در این دستگاه، رای مخفی است و هیچکس نمی‌داند چه کسی به چه کسی رأی داده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: وقتی دستگاه برابر قانون با حضور ناظر و مجری، نماینده فرماندار و اعضای شعبه، دستگاه باز می‌شود، آرا استخراج می‌شود و ورقه‌هایی رأیی هم که داخل صندوق افتاده، در یک پاکت نگهداری می‌شود که اگر لازم شد، تطبیق داده شود.

بازدید اعضای شورای نگهبان از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات

تصاویری از چند مقام دولتی پای صندوق رأی /اعضای شورای نگهبان به ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات رفتند

بنا به روایت مهر، در لحظات نخست برگزاری مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله «سید محمدرضا مدرسی یزدی» عضو فقیه شورای نگهبان، «هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان، «سیامک ره‌پیک» عضو حقوقدان و قائم مقام دبیر، «خیرالله پروین» عضو حقوقدان و «غلامرضا مولابیگی» و «محمدحسن صادقی‌مقدم» اعضای حقوقدان شورای نگهبان از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات بازدید کردند.

آن‌ها در گفت‌وگو با کارشناسان، در جریان روند آغاز رأی‌گیری در سراسر کشور و همچنین برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر قرار گرفتند.

سامانه مردم ناظر هم که آماده دریافت گزارش‌های تخلفات احتمالی مردم است، مورد پیگیری اعضای شورای نگهبان قرار گرفت.

گفتنی است، پس از برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس در ۱۱ اسفند سال گذشته و راهیابی ۲۴۵ کاندیدا به مجلس، امروز (جمعه ۲۱ اردیبهشت) تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده در ۲۲ حوزه انتخابیه، از میان ۹۰ کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مشخص می‌شود.

۲۷۲۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا